{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.368 visninger | Oprettet:

Hjælp til pgu 107 1.0 periodisk fejl, går ud, udlæsning af fejl {{forumTopicSubject}}

Har virkelig brug for hjælp til udlæsning af en peugeot 107 1.0.
Eller ideer til hvad der kan være galt.
Den går ud periodisk og har udsætter, lyser i lamper motorfejl og kølevand og antispin.
Den gør det ret meget nu og kan ikke finde fejlen.
Har prøvet at se om det er fejl i stel eller ledninger der er brudte.
Lavet udlæsning på alm testere obd2 og får ingen fejl.
Nogle der vil eller kan hjælpe med en udlæsning i eller i nærheden af Silkeborg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til pgu 107 1.0 periodisk fejl, går ud, udlæsning af fejl
  • #1   19. jul 2018 prøv at rykke stik af motor ecu i motorrummet og tjek om stikben osv er irret, pga vand i ledningsnet.

  • #2   19. jul 2018 lyder som en træt krumtaps føler.

  • #3   20. jul 2018 Tak for svar smiley j
    Jeg har kigget alle stik efter om der skulle være ir, ohm’met ud om der skulle være fejl på stel.
    Krumptapsføler er bestilt.
    Havde en mistanke omkring startspærre, føler ved nøgle, men den starter de fleste gange. Så krumptapsføler er også et rigtig godt bud.
    Peugeot kan heller ikke læse fejl ud på den, hvilket jeg slet ikke forstår.
    Gad vide om Toyota kan?


  • #4   20. jul 2018 har ellers prøvet de samme symptomer på en aygo hvor det netop var ir i ECU/ledningsnet

  • #5   20. jul 2018 har prøvet på andre Peugeot der gjorde det du beskrev. der var det i 2 tilfælde stikket til ecu der var kommen fugt i . og så stiften i ecu var knækket. du skal kigge godt efter for det kan være svært at se da de er lille. og i et par andre tilfælde var det kromtap renser der var skadet. det gjorde også de gik ud

  • #6   28. jul 2018 Har nu dobbeltkontrolleret stik til ECU og andre stik. Intet ir.
    Skiftet krumptapsføler.
    Stadig periodisk fejl, starter kun engang imellem.
    Er det rigtigt at Peugeot ikke kan lave en fejlkode udlæsning på den? Det fik je af vide af Peugeot.
    Undrer mig ret meget.


  • #7   28. jul 2018 Lyder meget underlig. Jeg har aldrig haft problemer men at udlæse de biler. så det burde de også kunne. Der har så været hvor ecu hade fået fugt . Den ene gang kunne jeg ikke få adgang til ecu. og den anden gang var der en 20 fejl Ghost fejl. nu har de tjekket at der er strøm til obd stikket. ser tit der er røgen en sikring der til. eller folk har taget Strømmen til noget anden. så det kan du tjekket ud.

  • #8   4. feb 2019 Fandt du nogensinde fejlen? Jeg oplever nemlig præcis det samme

  • #9   4. feb 2019 Ja.... Fandt fejlen.
    Ledninger 3 stk i det store ledningsnet i motorrum var irret.... Og til sidst irret over.


Kommentér på:
Hjælp til pgu 107 1.0 periodisk fejl, går ud, udlæsning af fejl

Annonce