{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.558 visninger | Oprettet:

Jakob J
Jakob J
Tilmeldt:
16. mar 2014
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57

Volvo mangler lys i den ene side {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg mangler lys i den ene side på min 2003 Volvo V40..
Har målt med et voltmeter, og der kommer ca 10.5v ud..
Men intet lys.
Kun blinklyset virker..

Sikringer er det ikke da det er den samme sikring til begge sider.

Nogen ideer?

Vh Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo mangler lys i den ene side
  • #1   6. aug 2018 Måler du med lampen tilsluttet ?
    Der mangler stel i baglygten
    Polobjørn


  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #2   6. aug 2018 Det er forlygterne..
    Måler uden pære..

    Kan se jordkablet der sidder.. Skal det bare afmonteres og slibes let?


  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #3   6. aug 2018 Har fejlsøgt lidt mere...
    Det lange lys i den side virker... men ik det almindelige..
    Der kommer fint strøm, bare ikke når man sidder det på pæren. Så der ikke strøm i...

    Prøvede at afmontere jord-kablet.. Det så fint ud, uden snavs osv


  • #4   6. aug 2018 vis den får 12v strøm/stil ud. så kan det vel kun være pæren de kan godt være sprunget selv om tråden ser nok ud. men du har vel prøven en ny pære ikke.

  • #5   6. aug 2018 10,5 V er ikke fin strøm, der skal måles over 12 V.
    Yak Yak strøm er ampere og spænding er volt.

    Hvor om alting er så er de 10,5 V du tror du måler ikke korrekt.


  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #6   6. aug 2018 Den måler omkring 11.2V nu...
    Det er muligt det er mit voltmeter der fjerner de sidste 0.8V smiley Billigt kina-halløj
    Har prøvet med to pærer...

    Synes bare det er mærkeligt det kun er det lange lys der virker...
    Er helt på bar bund


  • #7   6. aug 2018 prøv at måle på plus og minus på dit batteri. og se hvad det siger der det skulle gerne være meget tæt på det samme ved din pære.

  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #8   6. aug 2018 Den siger 12V på batteriet, og 11.8V i stikket til pæren...

    Der er ikke meget plads når pæren skal skiftes.. Så ved ik om det kan tænkes jeg har ramt pæren på noget. Så den rent faktisk er sprunget.. Der skal ikke meget til.

    Må prøve at køre den til mekaniker, så hvert mislykkedes forsøg ikke koster 70kr smiley


  • #9   7. aug 2018 De har en svaghed med de relæer der styre nærlysene (de sidder i Cem modulet)
    Man kan med lidt snilde åbne modulet og skifte relæerne, jeg fandt dem på E-bay
    Ellers er det nyt modul smiley
    https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=217111


  • #10   7. aug 2018 "Sikringer er det ikke da det er den samme sikring til begge sider" er helt forkert , der er sikringer til højre lys og til venstre lys.

    Og vær lige mere præcis : lys på bilen er satme mange ting . Positions lys-nærlys-fjernlys- sidemarkeringslys. Er der virkelig intet af det der virker ?


  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #11   7. aug 2018 Sorry, er ikke så “Bilkyndig”
    Sidemarkeringslys går jeg ud fra er de gule på siden af bilen.. De virker..
    Blinklys virker.
    Fjernlys virker.
    Det er det man køre med der ikke virker. Nærlys..
    Og nej, der er IKKE en sikring til hver side. De deler samme sikring. I sikringsboksen med diagrammet er der ikke højre og venstre men kun 1 sikring til forlygter.

    Har vedhæftet billede af det lys der ik virker. Det er den jeg har malet rød... En H7...

    Har også kunne læse det med relæet.. Igen er jeg bare i tvivl når det kun er den ene pære der ikke virker, og der kommer strøm ud når pæren ikke sidder i....


    profilbillede
  • #12   7. aug 2018 Kan du ikke lige tage et billede af din instruktionsbog, den side hvor der står at nærlys kun har en sikring ?
    Fordi jeg er 100 på at de er delt op Højre/venstre. Tænk hvis sikringen skal dække begge lygter, bliver bilen helt mørklagt hvis der sprænger 1 sikring..............


  • #13   8. aug 2018 Det er 99,9 % dit relæ der er gået ..
    Jeg har selv skiftet det på min egen bil, alt virkede, undtagen nærlys ..


  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #14   8. aug 2018 Ved ikke om det forklare nærmere, men det mærkelige er at det virker idag.... idag er der bare ikke lys i positionslygten i venstre side (den mindre runde lygte ved siden af nærlyset...

    @per r
    Er det besværligt at skifte selv?
    Har fundet dem til omkring 1.500-2.000kr ved huggere


  • #15   9. aug 2018 Mit kom også tilbage, hvorefter det virkede en måned, for så at dø igen smiley

    Selve boksen er nem at tage ud, den sidder lige under rattet bag et par paneler, men udskiftningen af relæerne er ikke helt så nemt, man skal lodde de gamle relæer ud af en printplade, og så lodde de nye på smiley

    Hvis du kan finde en boks hos en hugger, så skal du være opmærksom på den skal passe til din bil, må indrømme jeg ikke helt kan ikke helt huske hvordan, men mener det var noget med det, eller de serie nummere der står på boksen skal passe sammen med din ..


  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #16   9. aug 2018 Arbejder heldigvis et sted de uddanner “lodde-damer”, så det kan nok klare smiley

  • #17   9. aug 2018 BSM boksen skal med stor sandsynlighed kodes
    hvis den kommer fra en anden bil ??
    Polobjørn


  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #18   9. aug 2018 Det er vist kun modellen nyere end 2004 hvor den skal kodes.


Kommentér på:
Volvo mangler lys i den ene side

Annonce