{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Leif G
Leif G
Tilmeldt:
15. okt 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ombytningsmotor Peugoet 206 1.4 HDI 2002 med 1.4 HDI 2004!! {{forumTopicSubject}}

Hej i forum,
Er der nogen i forumet der har kendskab til ombytning/ilægning af en 1.4 HDI årgang 2004 i en 1.4 HDI årgang 2002 bil ?
Der er problemer med det ekstra kabel til "BSW" boksen - tror jeg nok det var. Motoren er lagt i og starter fint, men kan max køre 30km/t i 1. gear, ca. 50km/t i 2. gear osv. 4+5. gear der kører den upåvirket!!

Nogen der har erfarring med det og kan man om gå problemet på en eller anden måde?

PS. Hvis man tilslutter ledningen til boksen ( boksen sidder ved venstre knæ inde i bilen) - så brænder man boksen af ;-/


Kommentarer på:  Ombytningsmotor Peugoet 206 1.4 HDI 2002 med 1.4 HDI 2004!!
  • #1   15. okt 2018 hvad siger tester når du udlæser data og fejlkode ud af ecu? efter du har lagt den nye motor i .

  • Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   15. okt 2018 Svare til jer begge.
    Det har ikke været muligt og måske også lige meget.... undskyld mig
    Med den nye/gamle motor i sat og med det gamle ledningsnet stadigvæk monteret, så vil den som tidligere nævnt ikke køre ordentligt i 1+2+3 gear !!
    Med ledningsnet monteret fra den ny/gamle motor så mangler der et ekstra stik i den eksisterende computeren. Mener at det stik bruges til at styre gearene.
    Omdrejnings signal ved hjulene bliver styret i den ny/gamle computer - hvor imod min gamle computer modtager omdrejnings signal fra gear kassen.
    Ved at sætte computeren fra den ny/gamle bil over i min bil, så vil bilen slet ikke starte.
    Hvis den ny/gamle computer skal bruges, så har jeg hørt at indsprøjtnings dyser skal skiftes + flere ting...
    Jeg havde et håb om at kunne snyde den ny/gamle computer på en eller anden måde.

    Vh. og tak for svar


  • #5   16. okt 2018 Vil også sige tag hele motor ledning nettet fra din den gamle af og flyt på den nye motor. og kan ikke huske om du skal kode dyser på den årgang. men ellers er det også nemt at gøre.

  • Leif G
    Leif G Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   16. okt 2018 Tak for svarene

    Hilsen og god aften


Kommentér på:
Ombytningsmotor Peugoet 206 1.4 HDI 2002 med 1.4 HDI 2004!!

Annonce