{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
309 visninger | Oprettet:

Ingen måler af motorens temperatur på instrumentbrættet? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har været ude og kigge på en brugt Audi A1. Alt ved bilen var umiddelbart fint, men da jeg skulle kontrollere motorens temperatur, konstaterede jeg at der ikke var nogen måler på instrumentbrættet, som viste motorens temperatur. Se billede her: https://imgur.com/a/LSysyYQ (ikke det bedste billede, men der var faktuelt ingen måler at spotte).

Bilforhandleren sagde at det skyldes, at måleren er digital, således at bilen blot giver en advarsel hvis temperaturen bliver for høj.

Er der nogle kløgtige hoveder derude, der ved om det er rigtigt? Har siddet og fundet en masse andre A1'ere af samme årgang, hvor der skam er målere af motortemperaturen på instrumentbrættet (se her: https://imgur.com/a/xCAf0iJ)

På forhånd tak!

Vh
Alexander

Kommentarer på:  Ingen måler af motorens temperatur på instrumentbrættet?
  • #1   7. nov Masser af biler har ikke kølevands temp måler i instrument huset..
    Er ganske normalt og kan afh af udstyrs niveau..’
    Hvis det er afgørende for dit valg af bil så find blot en anden..

• #2   7. nov Vores Jazz har det hellere ikke, men en kontrol lampe der lyser blåt når den er kold, iflg Honda værkføreren må man give den noget at leve af når lampen slukker, det synes jeg dog er lidt tidligt da det kun tager små 5 min om sommeren Kontrollampen bliver rød hvis kølevæsken bliver for varm sammen med en fejlmeddelse i bilens skærm

Du kan evt udlæse temperaturen med en tester hvis det er, og muligvis kan det kodes så du kan se det sammen men forbrug osv inde i skærmen i midten af instrumentbrættet

• Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   8. nov Tusind tak for svar, er ikke vigtigt for mit valg af bil, skulle blot sikre mig at det var "normalt"

• #4   8. nov Min Clio IV har heller ikke en temperaturmåler, hvilket jeg ikke er specielt begejstret for .

Bevares, min Clio er forholdsvis ny, så det varer nok nogle år inden jeg skal bekymre mig om forhøjet vandtemperatur, men jeg har sku´lidt dårlig erfaring med biler hvor der kun er en kontrollampe ( eller to ) for det var helt sikkert medvirkende til at jeg måtte ofre en ny toppakning på min Fiat 127 ( i 1986 ) og i min Citroen AX ( i 2004 ) .

I min verden kan temperaturen jo godt, i længere tid være "høj" uden at kontrollampen lyser, og det er der ikke meget i en motor der har godt af, og når først temperaturlampen lyser - er det jo som regel for sent !

Jeg fik et instrument monteret i min AX :

https://www.google.dk/search?q=equus+instruments&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjo5ICRrMXeAhWrposKHcFFB0UQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657#imgrc=Jb6iFplrAHcftM:

Det ville jeg dog synes ville virke forkert i en moderne bil ?

Kommentér på:
Ingen måler af motorens temperatur på instrumentbrættet?