{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.105 visninger | Oprettet:

VW Passat 1.9TDI 3BG skrig fra rem eller medløbere {{forumTopicSubject}}

Godmorgen folk.

Min passat er begyndt at give en skrigende lyd fra rem eller medløbere/friløbere .
Jeg har også haft mistanke om min vandpumpe ?

Den skriger kun når motoren er kold, dvs om morgnen.
Den skriger hvis der kommer belastning på generatoren, dvs hvis jeg sætter lange lys, eller sætter den i gear og slipper for koblingen.
Den skriger også når jeg kører indtil jeg slipper for speederen og lader den trille i tomgang, og der ikke er omdrejninger på.

Er vi ude i vandpumpe ?- remmen ? medløbere / fritløbere ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Passat 1.9TDI 3BG skrig fra rem eller medløbere
  • #1   11. jan 2019 tag noget bremserens og sprøjt på remmen og løber mens bilen står i tomgang, hvis hylden stopper kortvarig, ved du at det remmen eller løber

  • #2   11. jan 2019 Okay, tak det vil jeg gøre. Hvis hylden stopper hvordan finder jeg så ud af om det rem eller løbere ? For jeg kan ikke starte med at skifte en af gangen til jeg finder den der hylder.


  • #3   11. jan 2019 start med at sprøjte et sted ad gang.. men jeg ville nok skrifte rem og strammer, det ikke så dyrt. du kan også se på remmen om den ser slidt ud, om der er små revner på køresiden.

    hvis lyden slet ikke forsvinder ved sprøjt, tag en lang skruetrækker og sæt den på der forskellige komponenter der bliver trukket af remmen og øret på enden af skruetrækker, så kan hu høre bedre hvor lyden kommer fra. eller hvis du har en stetoskop er endnu bedre


  • #4   11. jan 2019 Okay, super.. jeg har stetoskop som jeg kan benytte mig af. Jeg må afprøve.. Problemet er at det ska lvære tidlig morgen da bilen skal være helt kold, så jeg kan ikke efter arbejde for der siger den ikke noget hehe-.

  • #5   11. jan 2019 Kan også være friløbskobling.. ses på de tdi’ere.. skriger remmen ik mindre af at få væske på sig. VIP remmen af og vrid i friløbskoblingen

  • #6   11. jan 2019 vis det er din vandpumpe så skal du hurtig få tjekke den om lejert er ok. da den bliver trukken af tandremmen på sådan en. Men som folk siger det kan også nemt være friløb remhjulet ved generator. Men også lejer i generator eller servo pumpe. eller strammer hjulet. så der er nok at tjekke ud.

  • #7   11. jan 2019 Fik en ny generator på sidste år så det undre mig hvis det er, alt kan ske. Håber ikke det er vandpumpen for så skal jeg have taberen af osv. Selvom den og vandpumpen blev skiftet for 40.000 km

  • #8   11. jan 2019 Den nederste lille rem skal nok skiftes eller stramme.kan ikke huske hvad den driver er det Servo pumpe eller klima kompresor. Den kører uden automatisk strammer. Og tit laver den det triks

  • #9   11. jan 2019 Den lille rem driver ac pumpen. Det sjælden den larmer med mindre selve ac pumpen i rem hjulet er bleven dårlig.det har jeg set før og det samme med det opstrammer hjul til den lille rem så det da også vær at tjekke.

  • #10   11. jan 2019 Jeg har haft et pr stykker. Hvor de har larmet. Hvor det var en slidt rem:) start med en ny rem og derefter strammere. Husk! At spænd strammere rigtig:-)

  • #11   12. jan 2019 Løst: det var remmen der går over generatoren som var slidt HELT ned. 45 min arbejde smiley

  • #12   12. jan 2019 Lige som jeg sagde:-)

  • #13   12. jan 2019 Billig sluppet hehe

Kommentér på:
VW Passat 1.9TDI 3BG skrig fra rem eller medløbere

Annonce