{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

Mondeo mk4 2.5T Scorpion cat-back {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Ny herinde, så det er første indlæg ??

Har for nylig købt en 07 Mondeo 2.5 Turbo. Dejlig bil med en lækker motor, dog syntes jeg den godt måtte sige lidt mere.

Bestilte derfor en Scorpion cat-back potte, og nu vil jeg spørge om der er andre herinde der har erfaring med samme konstellation.

Synes nemlig den brummer lige lovlig meget nu, mellem 2 og 3 tusind omdrejninger går lyden næsten i selvsving, og bliver lidt af en udfordring at høre på.

Kan det være forkert montage, eller skal den vitterligt lyde så højt i det lavfrekvente område ? Er jeg bare blevet gammel dreng der ikke kan tåle at høre lidt motorlyd ?

Mvh Bay


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo mk4 2.5T Scorpion cat-back
  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 904
    #1   11. jan 2019 Jeg tror bare du er blevet gammel smiley har du tjekket om udstødningen er tæt ?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #2   12. jan 2019 Du er bare blevet gammel, du ville tydeligt kunne høre at den fiser hvis den var utæt.

  • #3   12. jan 2019 Haha, ja det kan godt være jeg er blevet gammel.

    Potten lyder ihvertfald ikke utæt.
    Dog sidder afgangsrørene temmelig langt under bilen og bliver lige nu næsten dækket af bagkofangeren. Måske dét giver noget resonans.
    Skal have det passet til, sammen med et hækskørt jeg har fået hjem, forhåbentligt hjælper det også på lydbilledet


  • #4   12. jan 2019 Det er resonans lyd. Som de andre har sagt, du er bare blevet for gammel til det pjat og larm

Kommentér på:
Mondeo mk4 2.5T Scorpion cat-back

Annonce