{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.762 visninger | Oprettet:

Jakob I
Jakob I
Tilmeldt:
21. aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

blev stoppet mellem syn og omsyn, så klippede politiet pladerne... {{forumTopicSubject}}

Jeg blev stoppet af politiet i dag hvor jeg fik en bøde på 3000kr og de tog mine plader...

Jeg var til syn den 21-1-2019, hvor min bil ikke blev godkendt. men ''køretøjet kan godkendes efter omsyn''.

Fejlene ved syn:

bremseskiver bag rustne i kanten begge
positionslygter virker ikke for
hjulnav slidt for venstre
udstødning utæt

Har politiet ret til at tage mine plader?


Kommentarer på:  blev stoppet mellem syn og omsyn, så klippede politiet pladerne...
  • #1   22. jan 2019 På hvad grundlag tog de dine plader?

  • Jakob I
    Jakob I Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   22. jan 2019 fordi han syntes bilen var i så dårlig stand at den ikke måtte køre videre, men de ''eneste'' sikkerhedsmæssige fejl var hjulnav slidt, bremse skiver bag rustet i kanten.

  • #3   22. jan 2019 Har bilen overskredet synsdatoen?

  • Jakob I
    Jakob I Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   22. jan 2019 har ikke overskredet synsdato, skal senest synres 15-3 og kørte til syn 21-1 og blev stoppet den 22-1

  • #6   22. jan 2019 man må ikke køre i bilen.

    for mellem.syn og omsyn, må bilen kun køre mellem synsstedet og værkstedet.
    det stå på papir man får fra synsstedet

    da den ikke er i lovlig/forsvarlig stand.
    hvad den det, var den jo synet.
    om de må tage plader, kommer vel and på om fristen er overskredet


  • #7   22. jan 2019 Ja det må de. Bilen er ikke synet og må derfor ikke køre på vejen. Den må køre fra synsvirksomheden til værkstedet for tilbage til syn that's it.. Ofte er politiet overbærende og lader ignorere at du i teorien ikke må køre da forsikring og ejerafgift stadig er gyldig. Men de behøver der ikke.

  • Jakob I
    Jakob I Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   22. jan 2019 det er korrekt at jeg ikke må køre i den mellem syn og omsyn, og det gjorde jeg. men er det nok for at han må tage pladerne?


  • #9   22. jan 2019 Nej, hvis du ikke måtte køre i bilen skulle synsmanden have givet bilen kørsels forbud.

  • Frederik  J
    Frederik J Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 24
    #10   22. jan 2019 Du må køre direkte til mekaniker og få lavet bilen I orden. Du må ikke tuller rundt i den ellers. Så om de tager pladerne eller du stiller den indtil den er i stand, et sådanset ligegyldigt. Jeg synes det er godt, de tog dem. Ikke flere slidte pisbiler mere:). Så må du læse papiret næste gang.

  • #11   22. jan 2019 Ja hvis den ikke har overskredet synsdatoen, så har du godt nok også været uheldig. Normalt kan man bare sige at værkstedet ikke har tid før næste uge.

  • #12   22. jan 2019 #11
    derfor må.man stadig ikke køre i bilen.
    før den er synet


  • #13   22. jan 2019 Nej det er jo klart. Det fremgår af synsseddelen. Men hvor vidste politiet i det hele taget fra at bilen har dumpet et syn?



  • #14   22. jan 2019 de kan vel se det når de slå den op,
    at den har været fremstillet til syn,
    og ikke er godkendt

    men trådstarter har ikke skrevet noget om, sidste synsfrist for bilen.
    er den over skredet

    så kan de sagtens tage tager pladerne

    og at omsyn fristen er sener end denne dato, gøre ingen forskel.

    er datoen for sidst frist for syn overskredet, må/kan de tager pladene


  • Jakob I
    Jakob I Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   22. jan 2019 syns frist og omsyns frist er ikke overskredet


  • #16   22. jan 2019 Ja måske.

    Det må Jakob I vide.
    Gad godt vide om politiet kan se i deres system at en bil er i omsynsperioden. Var overbevist om at det kun var trafikstyrelsen der havde med det at gøre, hvor sagen så først overgår til politiet når omsynsdatoen er overskredet.


  • Jakob I
    Jakob I Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #17   22. jan 2019 Politi manden kunne se at den var i omsyns perioden


  • #18   22. jan 2019 Okay.
    Tak for tilbagemelding.


  • #19   22. jan 2019 så er der mange der skal til at passe på, når politiet køre rundt med scanner på alle biler.

    så popper det sikkert op, med biler i omsyns perioden.

    nok en del, der bliver nuppet på den konto


  • #21   22. jan 2019 Der ud over må de vist give 500-1000kr pr defekte pære. Nogle betjente er fine nok andre er sygt Nazi. Da jeg blev stoppet for. Mange år siden ville politimanden klippe mit kort så meget i stykker som muligt. Han gennemgik hele bilen og fandt intet andet end min fart og min afstand at skrive en bøde for. Havde han set en pære fejl havde han med garanti smidt en bøde og syns indkaldelse for det.
    Der ud over ved du godt hvorfor de tog pladerne det skal de nemlig informere om https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/vaerksted-syn/syns rapporten http://www.nysynet.dk/periodisksyn.htm


  • #22   22. jan 2019 #20
    Der står højt og larmende at bilen ikke må bruges til anden transport end det der er nødvendig for at få fejlene udbedret. Omsyn giver ikke lov til at køre i bilen i 30dage, derfor har de klippet pladerne, den skal holde på værksted eller være på vej til syn end off....
    Alt det står på syns rapporten der fulgte med ved første syn, og helt ærligt så er det sku helt iorden, folk har meget svært ved at forstå synsreglerne selv om det er ret enkelt at forstå, nu har politiet bare fået et stykke værktøj der gør det nemt at tjekke, så kan folk lige som lære det.


  • #23   22. jan 2019 #20 nej man må ikke køre i bilen.
    andet til værkstedet og så til syn igen.

    hvis bilen for kørselsforbud, så må bilen ikke køre nogen steder.
    men ellers må du godt til mekaniker.
    men du må ikke ligge og køre i den til og fra arbejde,
    før den er godkendt ved syn.


  • #24   22. jan 2019 Så hvis jeg bliver dumpet til syn, må jeg ikke køre hjem?
    Eller tilbage på arbejde for så senere at køre hjem?


  • #25   22. jan 2019 så burde alle kunne forstå det.....

    Synsresultatet "Betinget godkendt" og "Kan godkendes efter omsyn" er suppleret med enten tilladelse til den kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation, dvs. fra synsstedet til reparatør, eller med køreforbud, der betyder, at køretøjet slet ikke må anvendes, før de konstaterede fejl er udbedret.

    Og for at skære det ud i pap, nej du må ikke bruge bilen til og fra arbejde.


  • #26   22. jan 2019 Ok, så hvis jeg bliver dumpet til syn skal jeg køre bilen direkte hjem og gå på arbejde?

    Det er jo ret væsentligt da det jo svare til et kørsels forbud.
    Hvis jeg så selv laver bilen må jeg så heller ikke prøvekøre den?

    Jeg har aldrig levet efter de regler der og kender ingen der gør


  • #27   22. jan 2019 Spurgte lige en bekendt der er synsmand og han bekræfter det i siger
    Det må jeg erkende at jeg ikke anede, og jeg kunne da have fået klippet plader mange gange på det.

    Og nu efter at man kan blive dumpet på en sprunget pære er det sq da ret risikabelt


  • #28   22. jan 2019 #26 har heller aldrig fulgt de regler. Men har altid vist at politiet kunne gøre hvad de gør.. Er også blevet stoppet og betjenten sagde bare at jeg skulle få den synet ASAP, han forstod godt jeg var nød til at køre til og fra lærepladser for at havde råd til dele og bilen dumpende småting så som skiver der var dårlige at se på (massere bremseklods men rust kant og riller.) nogle betjente er mere nøgton en andre. TS har nok bare mødt en forkert betjent eller også er hans historie ikke 100% korrekt.

  • #29   22. jan 2019 Jeg mener altså også jeg er blevet stoppet i en omsynsperiode uden problemer.

    Men ja det må så være fordi at politiet generelt er ret forstående overfor det


  • #30   22. jan 2019 Muligt du er fløjtende ligeglad med reglerne, men resultatet kan du spørger trådstarter om. Det er udbredt misforståelse at omsyn giver 30dage mere at køre rundt i.
    Det er ikke nyt men det er ikke tit jeg har hørt om at pladerne bliver klippet, men muligheden er der og det er åbenbart det som er sket i det tilfælde.

    Folk kan lære at tjekke deres biler for de mest åbenlyse fejl, utæt udstødning og defekt lys er ikke særlig svært at opdage, det er sjusk og manglende vedligehold, der efter kan folk lære at læse det de får udleveret, og så til sidst kan folk lære at der er konsekvens bag deres handlinger.


  • #31   22. jan 2019 Bjørn i

    Slap nu af med dit hellighed det er da til at brække sig over.
    Jeg har jo tydeligvis ikke kendt reglerne, og jeg syntes ikke der bliver gjort ret godt opmærksom på det.
    Mine biler fejler sq ikke en noget, men man kan da være uheldig at springe en pære på vej til syn


  • #32   22. jan 2019 #31 "jeg syntes ikke der bliver gjort ret godt opmærksom på det" - så skal du bede om at få dine skolepenge tilbage smiley
    Det står ret klart og tydeligt på synspapirerne som du får udleveret. Så det er ikke så svært smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 525
    #33   22. jan 2019 Jeg har mødt en emsig betjent der kaldte min bil til syn pga en positionspære og et bremselys der ikke virkede, det ergodt nok 20 år siden og med til historien hører også at jeg kørte i gågade en sen lørdag aften, men da jeg boede der, måtte jeg godt køre. der så der skulle nok findes noget at give bøde for. Det dummeste svin og han har altid jagtet mig, sikkert fordi jeg havde fortjent det

  • #34   22. jan 2019 Jens B

    Nu er det meget sjældent jeg får en bil dumpet til syn, den seneste for 14 dage siden gik også lige igennem, så jeg har ikke haft brug for, eller fået det udleveret.

    Men har jo tydeligvis ikke læst det hvis jeg engang har fået en dumpet


  • #35   22. jan 2019 Det er da ellers rimeligt klart oplyst på et hav af sider, det står på det papir der bliver udleveret, det har været diskuteret et utal af gange, og du mener stadig ikke der bliver gjort særlig meget for at oplyse dig om det smiley

    Og det har da intet med hellighed at gøre, reglerne er sådan og så må man jo tage konsekvensen for at bryde dem, det burde selv du kunne forstå.
    Uvidenhed fritager ikke for straf, og du har pligt til at læse det du får udleveret fra synsstedet, og så er den vidst ikke længere.


  • #36   22. jan 2019 Bjørn i

    Har jeg nogensinde sagt at Uvidenhed fritager for straf?
    Har jeg sagt at jeg ikke ville tage en straf hvis den var god nok?

    Det er muligt at man kan slå det op osv. men jeg har aldrig oplevet en synsmand der lige sagde, "husk nu kun til næsmeste værksted" eller noget i den stil

    Jeg har trods alt rodet med biler i en del år, og jeg har jo tydeligvis ikke vidst det.

    Og da reglerne bliver lavet om hele tiden, er det svært at slå op og læse om da man aldrig ved om der er trådt noget nyt i kraft efter det er skrevet


  • #37   22. jan 2019 Lol smiley de regler har været der så længe jeg husker,og det er altså ikke alle mulige andre der er forpligtet til at huske dig på at læse det materiale du får udleveret, det er DIN pligt.

    Nu behøver du ikke gøre det sværere end det er.....


  • #38   22. jan 2019 Bjørn

    så siger vi det chef smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #39   22. jan 2019 Ja de er emsige de politi når det kommer til det. Syns også det svinger lidt hvad for en politi mand man møder. er da selv bleven stoppe et par gange igennem tiden mens bilen skulle til om syn. Og der har Jeg da enten været på vej til syn. eller på vej til et værested med den smiley . Og der har de ikke taget mine plader pga af det.

  • #40   22. jan 2019 Man må gerne "prøvekøre" bilen og det er jo lidt et bredt term smiley

  • #41   22. jan 2019 jeg vil da gerne melde mig på den konto.
    jeg har da også kørt i mine biler i mellem syn og omsyn.

    men tænker ikke jeg gøre længer, da man hurtig bliver opdaget.

    men heldigvis arbejder jeg som mekaniker, så kan sige jeg er på vej til syn med bilen.


  • #42   22. jan 2019 Min holdning er lidt den at hvis bilen er farlig for sine omgivelser så havde man fået totalt kørsels forbud

  • #43   22. jan 2019 Det er rigtig nok de må klippe pladerne, men hvis han ikke havde kørt til syn, havde han bare fået en synsindkaldelse, med de samme fejl. Så lidt uheldigt smiley

  • #44   22. jan 2019 Må desværre indrømme at jeg også, ganske uvidende om det har været ulovligt. Har benyttet mit køretøj i denne periode.

    Hvordan får jeg lavet en fejl liste uden at køre bilen til syn. Kan jeg få lavet et synstjek eller noget andet, og hvor?


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 525
    #46   22. jan 2019 De fleste synshaller laver synstjek. Så det er bare et spørgsmål om prisen

  • #47   22. jan 2019 Hvis bilen skal til omsyn, så må den kun køres direkte hjem eller til mekaniker. Du må ikke køre i netto - så tager politiet pladerne smiley

    Det står faktisk også tydeligt på synssedlen smiley


  • #48   22. jan 2019 Hvad er et slidt hjulnav, egentlig?

    Mener du evt hjulleje?

    Hvis hjulnav er “slidt” pga dårligt hjulleje så er det rigtig skidt.
    Rustkant på skiver, arh come on. Med mindre de er hel ræverøde, men så var der ingen bremsevirkning Så mon dog.
    Udstødning ligeså - men lige nav/leje det er ikke super godt at køre rundt med.


  • #50   22. jan 2019 Carten T
    Kørselsforbud vil sige at man bliver nægtet at køre fra synshallen, bilen skal bugseres eller på en grill-vogn. forhjulene op i.


  • #51   22. jan 2019 Allan

    Det er jo lige før at det andet betyder det samme hvis du skal følge reglerne bogstaveligt.
    Hvad gør man så hvis der er et værksted ved synshallen?
    "Du må kun køre til nærmeste værksted"
    Hmmm job done?

    Skide være med at det er et Hyundai værksted og at du køre i en Mercedes.. et værksted er et værksted


  • #52   22. jan 2019 #51 - Ved ikke hvor du har det fra at "Du må kun køre til nærmeste værksted"?

    Fra færdselsstyrelsens hjemmeside er klippet dette: "Et køretøj der har fået afgørelsen betinget godkendt eller kan godkendes efter omsyn, må, indtil fejlene på synsrapporten er udbedret, kun benyttes til den kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation og må således ikke benyttes til almindelig kørsel."

    Og her er det specielt sætningen "kun benyttes til den kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation og må således ikke benyttes til almindelig kørsel" du skal fokusere på.

    Men hvis du insisterer på at køre til nærmeste værksted, så er det også helt OK smiley


  • #53   22. jan 2019 Reglerne er åbenbart stadig for besværlige for Carsten...... og han insister på at det skal være besværligt.

  • #54   23. jan 2019 Hvornår blev du stoppet, siden betjenten ikke mente at du var på vej på værkstedet ?

    Hvad hedder din nummerplade, så man lige kan se mere præcist hvad fejlene er.
    Hvorfor er du kørt til syn i så god tid ?

    Hvis alle betjente synes at det er vigtigere at følge reglerne , i stedet for at køre ud og finde dem der ikke møder op til syn til tiden....er det da lidt trist.....



  • #55   23. jan 2019 Jeg stikker bare betjenten langefingeren, og råber: "Skråt op mand",
    mens jeg skodder min joint, og drikker min bajer! Jeg kører fandeme hvor, og hvornår det passer mig.


  • #56   23. jan 2019 Bjørn i

    Luk nu røven mand, jeg har fattet det, kom videre smiley

    Ellers så svar på om jeg må køre hjem i en dumpet bil hvis der er et værksted tættere på


  • #57   23. jan 2019 Jeg er for længst kommet videre men noget tyder på du har det lidt svært ved det, eller også så ønsker du ganske enkelt ikke at forstå det.

    Der står vidst ingen steder at det skal være nærmeste værksted det er noget du selv har opfundet..... så svar på dit spørgsmål nej det skal ikke være nærmeste værksted og ikke direkte på værksted, det er kørsel der er nødvendig i forbindelse med reperation af køretøjet og ikke alm køresel, det er da vidst rimelig klart.


  • #58   23. jan 2019 Bjørn i

    OK så jeg må altså godt køre ud og hente reservedele til at lave bilen i den?


  • #59   23. jan 2019 I stedet for at fluekneppe det her, mon ikke bare du skulle spørger ordensmagten nu du er så meget i tvivl og vil gøre det til noget stort.....

    Kom nu videre, var det sådan det var.......


  • #60   23. jan 2019 Der er kun en sætning, som kan bruges overfor politiet: "Jeg er på vej til værkstedet, hr. betjent". Hver gang, jeg var ude at køre mellem syn og omsyn, havde jeg altid et eller andet værksted i tankerne i denne retning, hvor jeg var på vej hen. For ja - de spørger hvad værkstedet hedder, selvfølgelig. Og efter lukketiden siger man, at man er på vej til at stille bilen foran porten og nøglerne i postkassen... smiley
    ALT andet er at skyde sig selv i foden. At køre hjem i bilen er i princippet ikke kørsel, som er nødvendig i forbindelse med reparation.


  • #61   24. jan 2019 Problemet er lidt ordlyden i det der er ret vagt

    "Må kun benyttes til kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation"

    Jamen jeg er lige på vej i T-hansen efter dele, og så skal jeg til ud og hente min kammerat der skal hjælpe mig med at lave bilen?


    profilbillede
  • #62   24. jan 2019 Det er ikke nødvendigt at køre i bilen for at hente reservedele fra T-Hansen og på vejen hente en ven, og måske også lige stoppe i drive in, det er IKKE nødvendigt.. det kan man gøre i bus, til fods eller i anden bil.

    Men det er nødvendigt at køre bilen hjem fra syn, mens den står og venter på de reservedele som man har bestilt ankommer med posten og derefter kører man til syn igen...


  • #63   24. jan 2019 Mirza

    Det er vel også nødvendigt at prøvekøre bilen efter rep?


  • #64   24. jan 2019 Ja det er vel fair nok.. jeg tror heller ikke hvis du bliver stoppet i beskidt arbejdstøj 2-3km fra din bopæl med sorte fingre at de umiddelbart kan sætte finger på noget, men hvis du bliver taget 20km fra din bopæl i fint tøj med et par andre kammerater så klipper de jo pladerne..

    og så vil der altid være de 5% tilfælde hvor man kan være i tvivl osv osv, og hvor det bliver påstand mod påstand, men egentlig synes jeg reglerne er meget klare, og giver en bred mulighed for at ordne bilen på nemmest vis, dvs. uden at indblande vejhjælp mm.


  • #65   24. jan 2019 Hvad så hvis man overskrider syn, lad os sige med 1 dag, bliver man så sendt til syn eller får man også klippet pladerne?

    Tænker bare om man er bedre stillet ved at køre til syn og blive dumpet, eller om man bare skal trække synsdatoen


  • #66   24. jan 2019 Du får klippet pladerne hvis du bliver stoppet og syn er overskredet med blot 1 dag... Du får dog ingen bøde den første måned, så der er kun en konsekvens HVIS du bliver stoppet. Politiet bliver heller ikke sendt ud til din bopæl før der er gået et godt stykke tid.

    Men spørgsmålet er hvad sker der hvis du kører til syn dagen inden synsfrist og dumper syn, om du dermed får 33 dage ekstra til omsyn, det mener jeg ikke er tilfældet, har undersøgt det engang men kan ikke finde teksten.


  • #67   24. jan 2019 Var det ikke det som trådstarter havde gjort?
    Han kørte til syn tidligt, blev dumpet og fik så klippet pladerne dagen efter


  • #68   24. jan 2019 Jo... men det har ikke noget med tidsfristen at gøre, men noget at gøre med at han kørte rundt i den fordi den var dumpet, han må kun køre i den med det formål at få den repareret.

  • #69   24. jan 2019 #44 der får man stadigvæk frist. men din bil er bare ikke synet og kan inddrages.. den har jeg prøvet da jeg var væsentlig yngre, da ikke vidste det.

    Eneste "frist" man har er at man får det billigere til et omsyn.


  • #70   25. jan 2019 Hvordan kan bøden ryge op i 3000 Kr. ?

    Og er det meget hemmeligt hvornår du blev stoppet, så Politiet ikke troede på at du var på vej til reparation af bilen ?


Kommentér på:
blev stoppet mellem syn og omsyn, så klippede politiet pladerne...

Annonce