{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

Corolla 4E-FE start problemer {{forumTopicSubject}}

God aften til BG folket smiley

Jeg er kommet lidt i en hage med en ældre Corolla fra 99, mere bestemt en 1,3 4E-FE

I ny og næ vil den ikke starte... Får man så liv i den, kan den køre lige indtil man slukker den, men slukker man og forsøger at starte den igen, er der igen ingen garanti for at den starter.
Den tørner fint fra starteren, laver ingen fejl på motorstyringen og har fuld benzintryk, MEN INGEN GNIST så længe problemet står på! Venter man så et stykke tid (sommetider 2 minutter, andre gange 24 timer) så springer den lige i gang.

Jeg har tænkt meget i, at det nok var en krumtap eller knastføler, men synes i så fald at det er besynderligt, at problemet kun opstår ved opstart. Derfor er jeg gået mere over til at overveje startspærre eller ledningsfejl.

Hvad er jeres bud på situationen? Kom meget gerne med indputs smiley

Mvh Jesper


Kommentarer på:  Corolla 4E-FE start problemer
  • #2   23. feb 2019 Hej SJ - det er "den nyere" model af 4E-FE, hvor der netop ikke er strømfordeler, men kun tændspoler, hvor gnist er styret af positionssignaler fra cam/crank sensorene. De to tændspoler fejler ikke noget smiley

  • #3   23. feb 2019 En rolla eller tartelet kan ikke have startproblemer, det er jo skudsikker teknik, fejlen må ligge hos føreren:).. ... men derudover Cam / crank sensor fejl

  • #4   23. feb 2019 Haha jamen jeg er enig chris c, det skulle ikke kunne lade sig gøre ?? synes bare at de også kan finde på at gå ud under kørsel også, når det er cam/crank sensorerne - det her er udelukkende ved opstart ??

  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #5   23. feb 2019 Har du prøvet en anden nøgle, i de årgange er der før set problemer med startspærrechippen i nøglen.. Har prøvet det både på en Corolla og en Avensis. Jeg ved dog ikke om den laver benzintryk hvis startspærren er på, men det er da værd at prøve, hvis du har en anden nøgle. God dag ?

  • #6   23. feb 2019 Hej Johny P - jeg har desværre ingen ekstra nøgle, og derfor mistænker jeg også lidt, at det kunne være startspærren - "sicurity" lampen stopper dog med at blinke, når nøglen er sat i, og den kommer over på tænding ??

  • #8   23. feb 2019 Tænker at bundstykket kun aktivere starter ?? har prøvet at hive stikket til krumtapssensoren ud i en periode, hvor den vil køre, og det gør, at der ingen gnist kommer på nogle cylindre, så det er den der står for skud til en udskiftning i dag - så håber jeg det er den der driller! smiley

  • #10   23. feb 2019 Ja det er sandt nok, men alt er som det skal være med tænding - alle de rigtige relæer osv. klikker og jeg har målt, at der er hul igennem alle de rigtige steder smiley

    Tilgengæld har det (indtil videre) virket at skifte cranksensoren. Selvom den sidder et træls sted og kræver lidt arbejde at skifte, så har de ca 50 opstarter jeg har prøvet i dag været uden problemer - tillige med er den blevet mere frisk at køre i, og har en bedre gasrespons smiley


Kommentér på:
Corolla 4E-FE start problemer

Annonce