{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

hyundai hakkende motor {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har en veninde der har en hyundai accent 1.3 årg. 2005 (Lc),
Det startede med hakkende motorgang.
Hun kunne ikke huske hvornår tændrørene sidst var blevet skiftet,
så jeg satte 4 nye tændrør i. Så kørte den normalt, ingen problemer.
Men ca. en uge efter begyndte den igen med hakkende motorgang.
Fik udlæst fejlkoder, og der var kun en. P0303: Misfire cylinder 3
Kiggede på tændrørene igen, bare for at se om der var noget åbentlyst galt. Det eneste unormale, var ved cylinder 3, hvor man kunne se at gnisten/højspændingen var løbet uden på tændrøret.
Byttede rundt på to af tændkablerne, for at se om fejlen fulgte med, men det var stadig cylinder 3. Byttede kablerne rundt igen, slettede fejlkoden og startede motor igen. Ingen fejlkoder, men hakker/tøver stadig.
Jeg er spændt på om der er nogle der har et godt forslag.


Kommentarer på:  hyundai hakkende motor
  • #1   25. maj 2019 prøv at bytte indsprøjtning dysen rundt og se om fejlen flytter sig med den. for det kan lige så godt være sådan en der er tosset der. Det kan også være din tændspole hvor den udgang er dårlig så der skal ny af den til. Den kan også have fejl tænding vis indsugningen manifolden er utæt i pakningen lige til den cylinder. Så prøv at sprøjte lidt bremse rens der. og se om den hæver omdrejninger vis den gør så er det utæt der. er alle de ting i orden så få målt kompression på den for det kan også være det er lav. Det kan også lave den fejl. Og er den lav så lav en leek flow test med luft. Og se om det er en ventil til indsugning udstødning der er utæt. eller om det er stempel/ringe der er slidt.

  • #2   25. maj 2019 Kan den godt have fejl på dysen, uden at sætte en fejlkode?
    Og tak.


  • #3   25. maj 2019 Ja det kan den godt. vis den elektronisk er i orden. Og mekanisk er halv stoppet. Så vil den lave en fejlkode på cylinder udsætter lige som den gør.

  • #4   25. maj 2019 Selvfølgelig.
    Nu har jeg et par ting at forsøge mig med.
    Tak for hurtigt svar


  • #5   25. maj 2019 tændspolen ?

Kommentér på:
hyundai hakkende motor

Annonce