{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Vandforbrug bmw E46 318i {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min bil bruger vand, men der er ikke snask ved oliedækslet, og der drypper ikke noget, nogle steder fra motoren.

Bruger ca 0,5 liter på 150 km

Er der nogle steder, hvor det måske kan forsvinde uden det kan ses når den står i tomgang, eller er slukket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandforbrug bmw E46 318i
  • #1   10. jun 2019 Det bliver brændt af i motoren.
    Ryger den mere end normal?


  • #2   10. jun 2019 Nej, overhovedet ikke.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   10. jun 2019 Utæt vandpumpe, utæt pakning, utæt kølerslange, utæt køler, utæt varmeapperat under instrumentbord, utæt toppakning, flækket topstykke, flækket motorblok...Det er vist sådan ca de muligheder der er ved vandforbrug.

  • #5   10. jun 2019 Det hele starter med at man skifter kølerdækslet. smiley

    De bliver trætte med tiden, så der fordamper en smule hele tiden - og det er billigt at prøve af.

    Det forbrug er ret lavt, så det ville være mit første indfald.


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #6   11. jun 2019 Der kan da ikke fordampe ½ liter på 150 km gennem kølerdækslet. Om du så kører uden vil der ikke fordampe så meget.

    Jeg kørte 300.000 km i en Golf-2 diesel med ventilen boret ud af kølerdækslet, og den brugte ikke vand.


  • #7   11. jun 2019 få lavet en tryk test af systemet. så kan du se om der skulle være en utæthed du ikke har kunne se. evt ved køler som jeg har set tit det kan dryppe ned på bund skjold og lægge der. så det først bliver blæst af når man køre. Så derfor er det ikke altid nemt at se. Og vis det ikke hjælper på at finde fejlen så lav en co2 test af luften i kølervand beholderen. Så kan du hurtig se om den har en utæt toppakning ind til forbrændingen.

  • #8   11. jun 2019 Jeg må få tjekket alle de nævnte ting er i orden.

    Vender tilbage med svar når det er kigget på


  • #10   11. jun 2019 Hvad er præcist en EGR køler?

  • #11   11. jun 2019 tror ikke din har egrkøler,når jeg slår sådan en 1,8 op så har den kun egrventil og alm rør derfra. Og en egrventil er den der sender en del udstødninggas tilbage i indsugningen,for at sænke co2 og det noget mere. selve egrventilen er nummer 15 på billedet.

    profilbillede
Kommentér på:
Vandforbrug bmw E46 318i

Annonce