{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Sportage motor {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan sige mig om Kia sportage's 1,6 og 2.0 diesel motore er ens udover hk ?

2019 diesel modellen fåes vist ikke højre ind 136hk

Har hørt at feks. Ford S max 150 og 180 HK er samme motor og det eneste de gør ved forhandler er at sætte et flueben i computeren der tilsluttes bilen og Wupti du har 30hk mere og 40.000 fattigere....,

Tænker man kan det samme med sportage


Kommentarer på:  Sportage motor
  • #1   12. jun 2019 Hvis det er henholdsvis en 1.6 og 2.0, har du selv svaret på dit spørgsmål.

  • #2   12. jun 2019 #1
    ja der burde da være 0.4l til forskel.. smiley . hvis jeg har regnet rigtigt.. så der er nok forskel.


  • #3   13. jun 2019 Men det er helt korrekt at der findes modeller hvor motor er helt ens med forskellige ydelser hvor forskellen kun ligger i softwaren i motorstyringen.
    Som fks. Ford Fiesta ecoboost 1.0 (findes i 100,125 samt 140Hk)


  • #4   13. jun 2019 Det er lidt svært at lave en 1.6 om til en 2.0 med et flueben smiley

  • #5   13. jun 2019 #3
    140'eren er ikke magen til de andre. Ellers har du ret.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #6   13. jun 2019 Forskellen ligger nok i boring/slaglængde og dyser og turbo. Men du kan jo få optimeret softwaren ved chiptuning.nu, det sætter da lidt mere liv i begge modeller. Som nævnt er der flere eksempler på at samme motor sælges med forskellige hk, hvor det kun er softwaren til forskel. Men de er altid på samme volume, eks 1998cc (2.0).

  • #7   13. jun 2019 #5 er du sikker på det ? Har søgt på det tidliger og kan kun finde hvad folk tror o.l
    Har hørt at topstykket skulle være anderledes men igen man kan jo ikke bruge hvad man har hørt eller hvad man tror til så meget.
    Tager vi scantune så er det nøjagtig det samme antal Hk/Nm de får 145Hk/240Nm og det gælder for alle 3 versioner.


  • #8   13. jun 2019 #7
    Nu er jeg ikke så sikker, at jeg kan sige, jeg selv har skilt begge ad og tjekket. Men der er en entydig opfattelse på diverse fora af, at der er mindre forskelle på de to modeller. For så vidt angår motoren er det topstykke/toppakning eller noget i den dur, som jeg har læst, ligesom der er forskelle i gearkassen. Sidstnævnte giver dig dog ikke uret i, at selve motorerne kunne have været ens, hvis det havde været eneste forskel.

    Nå, men det er også lige meget. Det blev brugt som et eksempel, og her havde du som sagt helt ret i princippet smiley


  • #9   13. jun 2019 Fået et godt tilbud på en 2019 sportage dog uden mild hybrid

    Nogen der ved og der er den vilde forskæl om man tager med eller uden

    Grøn ejerafgift er på Mild hybrid 1750kr mod 2170kr på en uden.

    Mere elektronik = mere der kan gå i stykker smiley


Kommentér på:
Sportage motor

Annonce