{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Scorpio
Scorpio
Tilmeldt:
17. apr 2017
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Mondeo automatgear. {{forumTopicSubject}}

Har planer om at købe en Mondeo årg. 2010 stc., benzin, med automatgear. Nu har jeg set i et forum, at der er en der skriver at benzinmodellen kører med en autom. gear. med converter, altså måske samme system som ældre Mercedes biler kører med. Er der nogen der kan fortælle lidt mere om denne model, evt. om gearkassen og om nogen har erfaring med denne bil (det er en 2,0 motor) så vil jeg meget gerne høre fra jer.


Kommentarer på:  Mondeo automatgear.
  • #1   8. sep 2019 Converteren er en slags kobling til en automatgearkasse. Når motoren øger omdrejningerne vil converteren begynde at trække populært sagt.
    Det er dog mere kompliceret end som så.
    Ikke kun Mercedes har kørt med det system. Stort set ALLE mærker med automatgearkasse har benyttet converter (Med visse undtagelser f.eks. DAF)

    Converteren slides ikke på samme måde som en kobling. Men intet er ufejlbarligt, så fejl kan opstå, selvom det er sjældent.


  • Scorpio
    Scorpio Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #2   9. sep 2019 Nu mener jeg at Mondeo kører med Powershift gear, også årg. 2010 og der er vist ingen converter i den slags gear, men 2 koblinger. I øvrigt skrev manden også at gearkassen hedder 6F 35 (skulle det måske have været ZF 35 ? ?) Håber nogen kender lidt til denne benzin - Mondeo med automatgear.

Kommentér på:
Mondeo automatgear.

Annonce