{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Ml320 cdi (642.940) {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg går og makker i denne Ml'er (w164) som spilder olie ummidelbart fra bundkaret venstre forrest på motoren (ned oven på a/c kompressoren). Er det et kendt problem på dem eller kommer det fra et helt andet sted?
Har læst at oliekøleren vil blive utæt på dem men den sidder vidst bagerst på motoren. Og jeg kan med 100% sikkerhed sige at det starter forrest på motoren. Har de nogle børne sygdomme?
Mvh Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ml320 cdi (642.940)
  • #1   16. okt 2019 oliekølerne ligger midt i V'et, der er os et drænhul foran køleren som løber ud ad venstre side af motoren set inde fra bilen. Men kan os løbe ned af venstre side af gearkassen. ville afmonter luftrøret og se ned om til oliekøleren, nok kun se ned tæt ved turboen. Ellers gør det hele godt ren og se.

  • #2   16. okt 2019 der løber nemelig også "lidt" olie ved af venstre side på gearkassen. det tyder måske på en oliekøler?
    Men det er MEGET forrest til venstre på motoren. Stadig oliekøler så?


  • #3   16. okt 2019 nødt til at skille lidt ad og se.. det en større operation at skifte oliekøler pakninger fordi begge indsugnings manifolder skal fjernes, og der sidder nogle spjælde i manifold med plastik juster arme og de kan blive ovale, og det kræver ny indsugningsmanifold. koster 2000-2500 kr a stk.

  • #4   16. okt 2019 og turbo skal afmonteres, os et problem de kan gå til, slør i akslen

  • #5   16. okt 2019 Det er ikke alle 642 motorer der er drænhul i. Har lavet en w203 med den motor der var uden drænhul. Og en w212 med drænhul

    Hvis du mener det kommer fra venstre forrest vil jeg mene at du skal lede efter noget andet end oliekøleren, for olien løber gerne ned over gearkassen eller ud af drænhullet når pakningerne er gået til


Kommentér på:
Ml320 cdi (642.940)

Annonce