{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
286 visninger | Oprettet:

Tommy S
Tommy S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

206cc bsi {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.
Har en Peugeot 206cc.
Den driller med speedometeret, som pludselig går ud, alle nåle går i 0 og alle mulige lys lyser.
Derfor mener jeg at jeg er nød til at skifte bsi boks. Har jeg gjort før på en 206 HDi. Så ved godt at jeg skal ha bsi, ECU og nøgletransponder samlet fra en donorbil.
Har dog ikke fundet et sæt som passer med numrene som de skal for at det hele skal virke.
Og det undrer mig, at der virkelig ikke er nogen!
Fik så tanken, at tidligere ejer måske har skiftet bsi boks, da låsen til bagklappen mangler. Og måske har han ikke fået de rigtige numre!
Kan man ud fra stelnummer/vindata se hvilken bsi, ECU bilen er født med? Og er der nogen her som kan?
Til info så har jeg skiftet speedometer, uden det påvirkede fejlen.

Tak på forhånd.

Tommy

Kommentarer på:  206cc bsi
  • #1   5. nov Vil anbefale dig at spørge inde på Peugeotclub.dk, der sidder en del hjælpsomme kloge hoveder, som ved en del om de franske løver.

• #2   5. nov inden du begynder at skiftet din bsi box inde i bilen. så tjek lige din sikring Box uden i motorrummet. har selv stødt ind i den hade fået fugt så virket speedometer ikke og alt der i gik amok. Så tog den ud og skilte den af og renset alt da den var iret I stikket bag og indvendig. heldigvis var der ikke knækket noget eller iret noget over. Så det løste problemet ved at give den elektronik rens og blæse alt ud med luft. Og har også prøvet det samme med at der kom fugt i bsi Boxen det var så sæde varmen og divs el der ikke fungeret altid. Og den skilte jeg også af og renset print plade og divs stik de var noget grønne pga af fugt. Og der var der heldigvis heller ikke noget der var knækket. Så de fik også elektronik rens og blev blæst ud. brugte wd40 først og det anden til sidst. plus jeg gav divs stik elektronik fedt da jeg samlet alt igen. Så fugten kunne blive ude., så de ting er vær at forsøge først og efter det hade jeg nul problemer med el i bilen. og hade den da 4 år der efter det og nu køre min far i den stadig uden problemer.tjek også der ikke er gået ir i stikket til din ecu det kan også give de mest mærkelige problemer. Så det også godt at rense det plus give det elektronik fedt også.jeg bruger det fedt man får på dåse så det ikke er for tykt.

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    feb 2016

#3   5. nov Tusind tak for tippet, det vil jeg da helt bestemt prøve. Trods alt noget nemmere og billigere ????

• Daniel C
    VIP
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 1.233
    #4   5. nov Grunden til at bagklappen ikke låser op sammen med de andre døre, kan være så simpelt som at det er slået fra i menuen inde i bilen, det kan man slå fra igen så man er fri for at trykke 2 gange på nøglen.
    Hvis du slet ikke kan åbne bagklappen på noget tidspunkt, så er der en micro switch i bagklappen der kan være gået til.

Ja man kan godt slå bilen op på VIN nummeret, men det giver typisk kun reservedels nummeret, som er på 6 tal og bogstaver, med VIN fra donor og din bil, så kan man se om de deler stumper,
    Det lange nummer du finder på delen (starter typisk med 9............), det har normalt ikke noget at sige.

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    feb 2016

#5   5. nov Det er selve låsen som mangler, derfor jeg fik tanken. Man kan jo købe sæt på eBay med alle låse, bsi osv.
    Låse mekanismen virker.
    Reservedelsnummer starter typisk med 96 ja, troede måske at ved at slå vin nummeret op at man da kunne se hvilken bsi, ECU bilen er født med, da der findes en del forskellige...

• Daniel C
    VIP
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 1.233
    #6   5. nov Det er derfor at man skal bruge VIN nummeret på begge biler, på Peugeot og citroen

Her er nogle af reservedels nummerere, på BSI boksen

profilbillede
  • #7   5. nov husk vis din har en del udstyr og at den bil du får bsi og de dele fra ikke har det samme udstyr. Så skal du have tester på bagefter og kode det udstyr der ikke virker. Bare så du ved vis du vælger og skiftet alt det ud. Og noget udstyr som evt fart pilot eller andet i den stil ikke virker,efter du har skiftet det ud. Så er det bare fordi det skal kodes/slået til med tester.så du ikke tror der er noget galt med det nye sæt evt.

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    feb 2016

#8   5. nov Det er jo også derfor jeg har ledt efter et sæt med præcis samme nummer som er i min... Har bare ikke kunnet finde det.
    Fik derfor tanken at tidligere ejer måske også har prøvet med skift af bsi, ECU og bare ikke fået med de rigtige numre!. Derfor kunne speedometeret jo måske opføre sig underligt. Og derfor spurgte jeg til om man kunne se ud fra vin nummeret hvilken bsi,ECU min var født med.

• #9   5. nov Selv om de har samme nummer. er stadig ikke betydning med at den bil den kommer fra har samme udstyr.

• #10   5. nov Evt. Prøv reset bsi boks https://youtu.be/qQwhzngHQw4

Kommentér på:
206cc bsi

x