{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Problemer med sønnens Fiat Doblo {{forumTopicSubject}}

Hej med jer herinde!
Jeg har et problem med min søns Fiat Doblo, som jeg skrev i emnet!
Det drejer sig om en Doblo 1,6 benzin fra 2003...
Den går pludselig i stå uden grund efter genstart, og kan startes igen med det samme, men dør igen efter få kilometer.
Tilsyneladende er det ikke strømmen som forsvinder, men måske en samling/multistik som driller???
Jeg har skiftet benzinpumpen, hvilket er et mareridt, men det hjalp kun kortvarigt... har målt og målt på bilen, men den viser ingen fejl, så jeg er total på sk......!!
Håber der er nogle herinde som har en idé hvor fejlen kan ligge smiley
Mvh. Jørn H

Kommentarer på:  Problemer med sønnens Fiat Doblo
  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 391
    #1   6. nov Tænker som dig benzin tryk. Dvs pumpe, filtrer, dyser (snavs).
    Et par km er ikke helt nok til at tingene for alvor når at blive varme, så det må være for dårligt flow af benzin.
    Går det hurtigere med at gå istå ved høj hastighed/forbrug kunne det understøtte for lavt tryk.

• #2   6. nov Det kunne være udluftningen af benzintanken. Nogle biler har et lille lufthul i tankdæksel andre har et udluftningssystem gennem nogle slanger og et filter. Hvordan kører den UDEN takdæksel?
    En anden mulighed er dårlig forbindelse i/til tændspole. Prøv med en anden tændspole.
    Der er yderligere muligheder. Har den en ODB-tilslutning, så udlæs fejlkoden. Det kan ske med en lille dongle (til ca. 200,-) og en gratis app. på tablet eller mobiltelefon.

• #3   6. nov Hvordan går den i stå.
    Kort, hårdt og kontant, eller mere som "langsom" som hvis den kører tør.

• #4   7. nov Hej med dig
    Den går bare i stå hårdt og kontant, som du skrev!!!!
    Efter genstart kan den køre et kort stykke før den går i stå igen, sådan bliver den ved..... men indimellem, er den meget svært at starte bagefter, siger sønnen!!!

• #5   7. nov Kunne det være en tændingsfejl.
    Altså når den bliver varm.
    Det kunne jo måske ligge i en tændingsforstærker.
    Man kunne jo måske se data med en tester, og se hvornår den evt. mister gnisten.
    Det kunne måske også være en brændstof regulator, eller et brændstof relæ der mister gejsten.

• #6   7. nov Hej Leif
    Jeg har prøvet at køre uden tankdækslet, men uden held.... den dør stadig!!
    Jeg har udlæst fejlkoderne, men den skriver ikke noget om den fejl!!!
    Den skrev der var fejl ved en dørkontakt på bagdør, med det har ikke noget med fejlen at gøre.....
    Jeg er ved at gå ud af mit gode skind...... smiley

• #7   7. nov Hej igen Buggiboy
    Jeg har tænkt mig at køre en tur med en prøvelampe på pumperelæet, og håbe på der sker noget......
    Er bare træt af bilen...... det er sønnen også.... Han står alene med trillinger, så han har virkelig brug for den store kasse!!!!

• #8   7. nov Hej Thomas
    Jeg vil prøve at måle bilen under drift, og se om der kommer noget frem......
    Det der undrer mig, er at den starter fint efterfølgende, men sønnen siger at den indimellem har meget svært ved at starte!!!

• #9   7. nov Men jeg kunne også gøre som Leif skriver, prøve om returslangen er blokeret eller klemt!!!!
    Tak for tippet

• #10   8. nov Vedr. #6. Måske har dørkontakten på bagdøren alligevel noget med sagen at gøre smiley Se denne video: https://www.youtube.com/watch?v=B7gggowzPSE

• #11   9. nov Husk at skriv her, når du har løst problemet. Hvis du skriver, hvordan du fandt fejlen, og hvordan det gik, så kan vi andre også lære noget af det smiley Hvis I ender med at sende bilen på værksted, så skriv, hvad de har gjort/skiftet, og hvad det har kostet.

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 391
    #12   9. nov Den youtube video overrasker mig godt nok. Nyere BMW'er kæmper desværre ofte med eletriske gremlins.
    Doblo er alt andet lige en simplere bil, men det er i teorien ikke noget som forhindre dem i at kigge på om bagsmækken er lukket før bilen vil starte.
    Hvis du kan fange den i ikke at ville starte kan du vel relativt hurtigt se om der er gnist ved et af tændrørene. Er der ikke det, så er elektriske problemer nok desværre forklaringen. Hvis der er gnist, så er det nok brændstof. Du kan vidst nok også tjekke om der kommer nok brændstof ved at holde gassen nede når den ikke vil starte. Derefter hiver du tændrør ud og ser om det er fugtigt af benzin.
    Og ja vi er noget nysgerrige på resultatet.

• #14   9. nov Hej igen
    Jeg skal nok skrive herinde hvis/når jeg finder fejlen!!!
    Har prøvet forskellige ting, men skal prøve en længere tur, hvor fejlen måske enten kan ses på prøvelampe eller tester.

Ja, jeg ved at BMW har mange spøjse fejl, hvilket jeg var ude for, da jeg havde værksted her i Odense.
    Den kunne kun lukke soltaget halvt, og efter adskillige forsøg kom jeg ikke videre, og kunden måtte nøjes med en tvangslukning af taget... Men allerede natten efter drømte jeg noget underligt med en glideskinne som låste, og dagen efter ringede jeg til kunden og ville forsøge endnu engang...her fandt jeg ud af der sad en kontakt til lukkefunktionen i bagstolpen, som skulle justeres ind igen, fordi den ene glideskinne i stolpen var blevet skæv... hvordan det var sket vides ikke, men fejlen blev fundet og løst så nemt som ingenting!!!
    Hilsen Jørn H

• klaus s
    klaus s Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 4
    #15   13. nov Irriterende men også spændende med sådan en fejl.
    Kunne det være bundstykket i tændingslåsen?

• klaus s
    klaus s Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 4
    #16   13. nov Irriterende men også spændende med sådan en fejl ??
    Kunne det være bundstykke i tændingslåsen?
    Eller tændspole?
    Har prøvet noget lignende, bare ikke på en Fiat.

• Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Svar: 21
    #17   13. nov Hej
    Er sikker på at udluftningen til tanken er stoppet. Havde engang en Fiat 850 special som opførte sig på nøjagtig samme måde . det var i 80erne og udluftningshullet sad i tankdækslet hvor der også var en gummipakning som havde udvidet sig og lukkede hullet delvist. Efter ny pakning og rensning af hullet var problemet løst. Bensinpumpen var jo ikke så kraftig at tanken blev flad.

• jørgen P
    jørgen P Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 9 Svar: 1
    #18   13. nov Prøv at tjekke stelledning fra karos til gearkasse har haft 2 som har været brækket omkring gearkassen indvend i plast

• #19   13. nov Hvordan med tændingen, kan det være hall sensor?

• John K
    John K Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #20   13. nov Jeg ville se på tændspole,der er flere FIAT’er der gør som du beskriver hvor det er tændspole og den kan normalt ikke lægge fejl

• #21   13. nov Svar til #16 og #17 det ER allerede forslået. #17 læs venligst #6 smiley

• Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #22   13. nov Hvis jeg husker rigtig døjede Peugoet 309 for mange år siden at et stykke bensinslange under bilen kunne "klappe sammen" pga af suget fra benzinpumpen. Kunne det være et bud?

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #23   14. nov Jeg vil kigge under sikring boksen i motorrummet, da ledninger kan være irret.
    Det kunne jo være en mulighed

• #24   14. nov Hej hvis den starter med kold motor men går i stå når du har kørt lidt er det nok krumtap eller knast sensor er den dårlig
    Bliver den varm og kortslutter men når den står lidt kan man starte igen men når motor har kørt lidt går den i stå igen

• #25   14. nov Hej allesammen
    Tak for de gode råd!
    Jeg vil prøve nogle af dem når min ryg er klar igen!!!
    Jeg har blæst i returslangen til tanken og som sagt skiftet benzinpumpe i tanken samt
    kørt med prøvelampe, men fejlen kom ikke under turen, så jeg må prøve at få sønnen til at køre, mens jeg kigger!!!
    Kan være.det er et tændingsproblem, men jeg prøver mig lidt frem!!!
    Hilsen Jørn H

• #26   16. nov Kender ikke så meget til Fiat. Men hvis der sider et brændstof filter kunne det lyde som en besværet gennemstrømning i filteret

Kommentér på:
Problemer med sønnens Fiat Doblo

x