{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Pete G
Pete G
Tilmeldt:
23. mar 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26

Opel Zafira centrallås virker kun en gang {{forumTopicSubject}}

Hej guttere

Jeg har et problem med en Opel Zafira fra 2007. Centralen fungerer ikke, hverken på fjernbetjening eller på låseknappen. Så tager vi batteriet af og på igen, så fungerer den en enkelt gang, altså låse op og lås igen, så går hele centralen i stå. Hverken med fjernbetjening eller knappen fungerer. Og dette fortsætter, hvor vi afmonterer batteriet og monterer det på igen, så starter det forfra.

Nogen der har en ide om hvad det kunne være?

Når jeg siger batteri så mener jeg bilens batteri og ikke fjernbetjeningens.


Kommentarer på:  Opel Zafira centrallås virker kun en gang
  • #1   11. dec 2019 prøv lige at sætte en tester på. og gå ind i komfort modulet og se om alle låse i døren virker og at kontakten til den kan se døre åbner og lukker virker. For vis en af de ting ikke har forbindels/brud på ledning eller det er en dør kontakt/lås/motor der er død. så kan du se hvad dør det er der er noget galt i. For er noget kortsluttet eller ingen forbindels har så kan det lukke hele systemet ned i nogen tilfælde.

  • Pete G
    Pete G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #2   11. dec 2019 Hej

    Tak for dit svar, jeg vil forsøge dette i morgen. Jeg var under centrallås systemet med en tester, og den viste en CAM-bus Malfunction Present. Jeg prøvede at slå det op dog uden held. Men jeg prøver det andet i morgen og ser om det hjælper.

    Derudover så virker centralen fint med en tester, jeg kunne låse op og låse bilen UDEN problemer via en tester.


  • #3   30. dec 2019 Min centrallås i min astra spillede også mig et puds, indtil jeg i manualen læste at hvis nøglen sidder i tændingen og der bliver trykket på centrallåsbetjeningen, så ændrer man indstillingerne for centrallåssystemet. Det er sket to gange, nøglen skal sidde “rigtigt” før det sker! Så start med at nærlæse manualen ang centrallås, for ifølge bilen fejler det jo intet, hvilket du jo har testet

Kommentér på:
Opel Zafira centrallås virker kun en gang

Annonce