{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
354 visninger | Oprettet:

Gert P
Gert P
Følger: 2 Emner: 9 Svar: 40

Golf 2 forhjuls leje. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet forhjuls leje, men låseringen er rustet totalt fast i lejehuset og åbningen på låseringen er også rustet helt væk.

Jeg har prøvet en masse ting med varme og svejsning og så videre, intet har løsnet sig, intet.

Så jeg mangler nogle gode råd og evt et andet lejehus til venstre side, som jeg så kan renovere.
Den højre side er skilt af og klar, så det er sgu træls at strande på sådan en skide låsering.

Det er en Golf II 1.6 benzin fra 91. Med servo.

Kommentarer på:  Golf 2 forhjuls leje.
  • K T
    K T Tilmeldt:
    jun 2015

Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 1.108
    #1   12. jan Varm hele vejen rundt på yderkanten /udenom låseringen med induktionsvarmer eller gas/ilt for at løsne lidt. Hammer og dorn og slå på låseringen hele vejen rundt, igen i håb om den løsner sig lidt.
    Bor et hul i kanten/lige udenfor låseringen og bræk en ende fri med en dorn til du kan få en flad skruetrækker ind bagved.

• Gert P
    Gert P Tilmeldt:
    jan 2012

#2   13. jan Har jeg prøvet. Jeg fik endda svejst en kant på så jeg havde noget at skubbe på.
    Nu står den i blød med wd 40 til i morgen.
    Så prøver jeg nok det hele igen.

• Gert P
    Gert P Tilmeldt:
    jan 2012

#3   13. jan 2. Om gang med varme og svejsninger virkede.
    Den er ude nu. Men nåede da at knække 3 steder

• #4   13. jan Ja de kan ruste godt fast de ringe. så som du gjorde er der kun at varme banke og slå den løs. godt du fik den løs :-). har selv haft 10 golf 2er så har skiftet mange lejer i den tid jeg hade dem. så kender til hvor godt den kan sidde fast men fik dem altid af med magt.

• Gert P
    Gert P Tilmeldt:
    jan 2012

#5   13. jan Det kostede mig også en skruetrækker.
    Jeg fik slebet den krum og spids så den kom ind bag ved de stykker der brækkede af, det var et helvede.
    Men nu er begge legehuse og bremse kalibere på vej til sandblæsning og maling, det bliver skide godt.

• Gert P
    Gert P Tilmeldt:
    jan 2012

#6   13. jan Og så lige et tillægs spørgsmål.
    Hvor dælen køber jeg nye af de bolte og møtrikker der sidder spænde det hele fast på affjedringen?

profilbillede
  • #8   13. jan har du ikke en rode kasse med bolter og møtrikker i. Jeg har flere store kasser med bolter/møtrikker/skiver. fra biler hver gang jeg har skilt noget af hvor jeg har fået nye bolte,eller hugget en bil op.så har jeg smidt alle modeller bolter og møtrikker/skiver i sådan nogen rode kasser. Det har jeg gjort i 25 år. så har mange og de er guld vær hver gang man står og mangler noget. så vis du ikke har det så få en kasse og gøre det frem over. Det noget man bliver glad for i fremtiden. nu bor du på Fyn ellers hade jeg en hel del af de 2 bolter til samle det fjedreben/nav med. Men ellers vw har dem og vel, også divs smede virksomheder har en bolt reol du vel kan købe nogen af. Og nok også Biltema har nogen i den str plus divs værksteder.

• Gert P
    Gert P Tilmeldt:
    jan 2012

#9   13. jan Neeej desværre, har ikke sådan en vel sorteret JGS kasse til biler.

Kommentér på:
Golf 2 forhjuls leje.

x