{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Opgradering til fuldautomatisk klima. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fundet lidt biler (i20) jeg godt kunne tænke mig.
Mange af dem har dog kun aircondition og ikke fuld automatisk klima som jeg egentlig godt kunne tænke mig.

Spørgsmålet er så, om jeg kan finde et klima kontrol panel ved en hugger, og sætte i hvis jeg jeg alligevel vil skifte radioen ud til et infotainment? I de biler jeg Har haft og prøvet, sidder der nogle små riller i panelet som jeg formoder er en føler. Men sidder der mere andre steder? Når jeg kigger på billeder fra huggerne ligner begge to noget der er mere eller mindre plug and play når man er kommet ind til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering til fuldautomatisk klima.
  • #1   14. jan 2020 Tror desværre ikke bare at du kan gå fra aircondition til fuldautomatisk klimaanlæg.

    Hvorfor ikke bare købe en af de biler med fuldautomatisk klima? Prisforskellen kan ikke være stor.


  • #3   14. jan 2020 #1 Den jeg har fundet er med en turbo motor, som er noget dyrere med udstyr, mens den med klima er den gamle 1,25 som er meget sløv
    Jeg kan nok godt leve uden klima, men jeg har haft det i begge mine biler, og det er nu rart at man ikke skal skiftevis svede og fryser, når den selv finder ud af det.


  • #4   14. jan 2020 Der må da være mere end 2 stk. Hyundai i20 til salg i Danmark? smiley

  • #5   14. jan 2020 Det er sgu et større omgang at montere fuld automatisk klima anlæg

  • #6   14. jan 2020 Pokkers smiley

  • #8   14. jan 2020 hele varme kassen, samt ledningsnet og styring til ac/klima
    skal skiftes,

    da klima har flere spjæld/motor der styre temperatur og hvor og hvordan luften fordeles, så den kan holde den temperatur man har valgt

    AC der skal man selv, styre temperaturen.

    sådan i grove træk.
    så det er en stor og dyre ombygning


  • #9   14. jan 2020 Hyundai i20 1,25 Premium til 99900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4507951

    Her er et godt bud proppet med udstyr, hvor du så til gengæld ikke får en 1,0T men i stedet en 1,25 uden turbo.


  • #10   14. jan 2020 #1 jeg kan ikke lige se linket via mobilen, men jeg tror næsten jeg har set den, og den er rigtig fin.

    Jeg tænker den med turbo er noget sjovere at køre i, men jeg er faktisk lidt i tvivl om hvor jeg vil gå på kompromis. Jeg har også læst at de små turbomotorer slet ikke er så økonomiske som de udgiver sig for at være, men på de anden side, er jeg heller ikke blandt dem der konstant ligger i ydersporet, har dog prøvet en 1,25, og tænkt over hvornår folk begynder at dytte fordi man kører så langsomt smiley

    Jeg har også kigget på en i10 60 hk til 50.000 egentlig er mit behov for en bil begrænset. I10 kan jeg købe kontant mens jeg skal låne noget til de andre. Men folk omkring mig siger de er alt for usikre at køre i, Jeg kører dog pt ikke mere end et sted mellem 5000 og 8000 om året. Så en dyrere bil har jo også et noget større værdi tab.

    Det hele bunder ud i min nuværende trænger til nogle reperationer, og afgiften er for dyr. Om få år kunne jeg tænke mig at hoppe med på el bils vognparken, så bassicly er det nok lidt "for at komme fra a-b" uden at skulle med tog når jeg skal længere væk end jeg gider at cykle.


  • #11   14. jan 2020 Så ville jeg helt sikkert købe en lille bil kontant, i stedet for at låne penge. Jeg ville nok ikke vælge en i10, men det er jo en smagssag. Tror at det er en fin bil smiley

  • #12   14. jan 2020 Jeg synes ellers at FDM skrev en artikel da jeg søgte, at det på det tidspunkt var en af klassens sikreste biler, og havde et godt udstyrsniveau. Men generelt ved jeg godt at der ikke er meget bil eller udstyr i. Men at give op mod det dobbelte, er jo også penge, som jeg skal ud og finde.
    Ingen af dem er drømmebiler, men jeg vil hellere give en smule mere, og få noget der er driftsikkerhed i. En gammel nysynet bil, er for mig ikke en garanti for at have en bil i 2 år, blot flere bekymringer over om jeg når frem uden problemer, nu jeg ikke selv kan finde ud af at skifte andet end dæk og pære


  • #13   14. jan 2020 Jeg tror da, at en i10 er lige så sikker som andre mikrobiler.

  • #14   14. jan 2020 #13 eller usikker om man vil.
    Nej statistisk set et risikoen for færdselsuheld jo den samme, om jeg kører i den ene eller anden når det er så få km om året. 5-8000 om året er jo ikke ret meget, men den tur på 100 km jeg har et par gange i måneden, tager meget lang tid med det offentlige. Det orker jeg ikke smiley


  • #15   15. jan 2020 Ved ikke hvorfor folk dytter nå du kører med 1,25L/85 Hk motor. Den render nemt 175 km/t, 0-100 på 11,5 sekund, men det kræver selvfølgelig du ved hvor gaspedalen sidder smiley

  • #16   16. jan 2020 #15 Det ved jeg, og selvom jeg sparer brændstof i den jeg har, er det nu sjovt, i min gamle, der stadig lægger ret fornuftigt fra land.

    I den 1,2 er det bare ikke rigtigt muligt at lægge an til en kvik overhaling, medindre det er en traktor på landevej smiley

    Men igen. Den er ikke en drømmebil, men en midlertidig bil til der er penge til elbil.


Kommentér på:
Opgradering til fuldautomatisk klima.

Annonce