745 visninger
|
Oprettet:
Opgradering til fuldautomatisk klima. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har fundet lidt biler (i20) jeg godt kunne tænke mig.
Mange af dem har dog kun aircondition og ikke fuld automatisk klima som jeg egentlig godt kunne tænke mig.
Spørgsmålet er så, om jeg kan finde et klima kontrol panel ved en hugger, og sætte i hvis jeg jeg alligevel vil skifte radioen ud til et infotainment? I de biler jeg Har haft og prøvet, sidder der nogle små riller i panelet som jeg formoder er en føler. Men sidder der mere andre steder? Når jeg kigger på billeder fra huggerne ligner begge to noget der er mere eller mindre plug and play når man er kommet ind til det.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
Hvorfor ikke bare købe en af de biler med fuldautomatisk klima? Prisforskellen kan ikke være stor.
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
Jeg kan nok godt leve uden klima, men jeg har haft det i begge mine biler, og det er nu rart at man ikke skal skiftevis svede og fryser, når den selv finder ud af det.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 110 Biler: 3 Svar: 1.016
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.824
skal skiftes,
da klima har flere spjæld/motor der styre temperatur og hvor og hvordan luften fordeles, så den kan holde den temperatur man har valgt
AC der skal man selv, styre temperaturen.
sådan i grove træk.
så det er en stor og dyre ombygning
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4507951
Her er et godt bud proppet med udstyr, hvor du så til gengæld ikke får en 1,0T men i stedet en 1,25 uden turbo.
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
Jeg tænker den med turbo er noget sjovere at køre i, men jeg er faktisk lidt i tvivl om hvor jeg vil gå på kompromis. Jeg har også læst at de små turbomotorer slet ikke er så økonomiske som de udgiver sig for at være, men på de anden side, er jeg heller ikke blandt dem der konstant ligger i ydersporet, har dog prøvet en 1,25, og tænkt over hvornår folk begynder at dytte fordi man kører så langsomt
Jeg har også kigget på en i10 60 hk til 50.000 egentlig er mit behov for en bil begrænset. I10 kan jeg købe kontant mens jeg skal låne noget til de andre. Men folk omkring mig siger de er alt for usikre at køre i, Jeg kører dog pt ikke mere end et sted mellem 5000 og 8000 om året. Så en dyrere bil har jo også et noget større værdi tab.
Det hele bunder ud i min nuværende trænger til nogle reperationer, og afgiften er for dyr. Om få år kunne jeg tænke mig at hoppe med på el bils vognparken, så bassicly er det nok lidt "for at komme fra a-b" uden at skulle med tog når jeg skal længere væk end jeg gider at cykle.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
Ingen af dem er drømmebiler, men jeg vil hellere give en smule mere, og få noget der er driftsikkerhed i. En gammel nysynet bil, er for mig ikke en garanti for at have en bil i 2 år, blot flere bekymringer over om jeg når frem uden problemer, nu jeg ikke selv kan finde ud af at skifte andet end dæk og pære
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
Nej statistisk set et risikoen for færdselsuheld jo den samme, om jeg kører i den ene eller anden når det er så få km om året. 5-8000 om året er jo ikke ret meget, men den tur på 100 km jeg har et par gange i måneden, tager meget lang tid med det offentlige. Det orker jeg ikke
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 118
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
I den 1,2 er det bare ikke rigtigt muligt at lægge an til en kvik overhaling, medindre det er en traktor på landevej
Men igen. Den er ikke en drømmebil, men en midlertidig bil til der er penge til elbil.
Opgradering til fuldautomatisk klima.