{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
309 visninger | Oprettet:

Knurrende lyd fra undervogn {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har desværre en knurrende lyd på min Citroen c5er fra 2009 2.0 HDI sagen er at en af trækakslerne røg, den blev skiftet på værksted og det var ordnet pludselig kommer der en knurrende lyd ca en uge efter eller 300 km efter, værksted gennemgår og finder intet desværre, jeg overhører så en af de ansatte snakke noget om at de ikke fyldte gearkassen helt op med olie?

Jeg bliver lidt gal, og snakket med værkfører som siger at de vil kigge på det, men hvad tænker i, tror i den knurrende lyd kommer fra gearkasse? Den følger gearkassen omdrejninger og stopper hverken når kobling er nede eller når der drejes til højre og venstre for at se om det kunne være lejerne?

Har haft bilen oppe på 2 bukke og kørt lidt, uden Lyden fremkom, og tænker det kunne være fordi at den ikke får last derfor ingen lyd, altså trækaksler eller leje, hvad tænker i?

Kommentarer på:  Knurrende lyd fra undervogn
  • Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 151
    #1   14. jan Et hjulleje der er ved at gå. Når der ikke er belastning på lejet, larmer det ikke.

• #2   14. jan Så du mener ikke at lav gearolie kan forudsagde de her lyde efter en uges tid?

Altså den skifter fint gear og kører som den skal men der er bare den her lyd?

Min tanke var også at hjuleje var problemet, men har prøver og rotere rundt på dækker også mens det var oppe og hive hjulet frem og tilbage men den gir sig ikke, så for mig tyder det som om at lejer ikke fejler noget...

Men du kan have ret i at der ingen last er hvilket er derfor der ikke er nogle lyd når hjulene svæver på bukken

• #3   14. jan selv om der ikke er slør i et hjullejer kan det nemt være opslidt af den grund og larme. prøv at køre en tur så dreje bilen til hver siden,da det lægger belastning på. vis det larme mere til en af de side du drejer til.Så er det den modsatte lejer side der er dårlig. Så larmer det mere mens du drejer til højder så det venstre hjul lejer der er dårlig.

• #4   14. jan Det er prøvet, holder samme niveau om man så drejer til venstre eller højre...

• Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 151
    #5   15. jan Det var de gamle koniske lejer man kunne dette.. ved at svinge th og tv med bilen.
    De moderne lejer kan man ikke høre forskel på. Men de har sikkert spændt drivakselen for hårdt....og så kommer lejestøjen..
    Alternativ skifter man begge.....

• #6   15. jan Nu er der tjekket op på det, der er støj i højre leje, men det var venstre side der blev skiftet trækaksel, tænker ikke det her nogen indflydelse på det som de har udført, så må vi håbe på at det afhjælper problemet

Jens du har ret det er kun de gamle koniske lejer man kan høre hvilken siden støjen kommer fra, det nævnte værkfører, jeg vender tilbage med hvad vi har fundet ud af når det er skiftet (y)

Kommentér på:
Knurrende lyd fra undervogn

x