{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rusten bolt
  • #1   14. jan 2020 Ligner desværre noget der knækker bare du kigger forkert på dem. Men en masse rustløsner og godt med varme. Og husk at give dem en tur med stålbørsten før du begynder at løsne dem

  • #2   14. jan 2020 Jeg tror nemlig også præcist det samme, jeg var så trist da jeg kom ind til dem og så tilstanden på dem ??

  • #4   14. jan 2020 brugt noget ordentligt rustløsner.
    og lad det stå og trække.

    så løsne møtrikkerne lidt og køre dem frem og tilbage, en del gange. for og løsne evt Rust.
    og skru dem så helt af

    det kan tit hjælpe på det


  • #6   14. jan 2020 Skær dem over vha. en vinkelsliber eller bajonetsav - eller fræs dem over, hvis du ikke kan komme til med andet - men uden at ramme gevindet. Det tilfører også varme - så selvom du ikke skærer helt ind til gevindet - burde du kunne få dem løsnet.

    En møtriksplitter kunne også være en løsning, men det er sjældent jeg har haft helt af at bruge dem.

    Ilt og gas, hvis du har - evt. en lille gasbrænder til kr. 30 fra Lidl - nogle værksteder har også anlæg til at sende strøm igennem og varme dem op til rødgløde.


  • #7   15. jan 2020 Netop induktionsvarme som kun varme bolten


  • #8   15. jan 2020 Brug en indiktionsvarmer

  • #9   15. jan 2020 Havde nok rykket det hele ud med manifold osv.

    Kør den godt varm og så hæld en spand isvand over manifolden, så slår det nok alt rusten løs.


  • #10   15. jan 2020 Jeg synes da mange gange, at man har haft held med at svejse en møtrik på netop fordi varmen fra svejsning også løsner, og så har man en frisk møtrik at skrue på.

  • #11   16. jan 2020 Lynsliber med lille skæreskive. Slib lodret igennem, men uden at røre gevindet.
    En skarp mejsel på kanten og en solid hammer, der kan slå igennem.
    Så flækker møtrikken og kan skrues af.
    Rens med roterende stålbørste og brug noget varmepasta e.l. når de nye møtrikker skal på.


Kommentér på:
rusten bolt

Annonce