{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Ernst C
Ernst C
Tilmeldt:
23. feb 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Problem med service indikator light {{forumTopicSubject}}

Vi har et problem med service indikatoren (lampen) på vores Corsa 1.3CDti Cosmo fra 2013. Den lyser konstant - også når vi kører. Den går ikke i "Safe mode" - altså kører den umiddelbart normalt. Vi kan ikke se nogen fejlkode ved pedalmetoden, og ej heller med ODBII udlæsning. Vi har prøvet at demontere batteriets 0V pol i 2 min, men det hjalp ikke.
Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med service indikator light
  • #1   23. feb 2020 har i ikke prøvet nul stille den indikator for stort service. det burde i nemt kunne med en tester.

    i kan også gøre det manuelt
    https://youtu.be/o6vIO078S1I



    https://youtu.be/e5e4eO4YUac


  • Ernst C
    Ernst C Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   23. feb 2020 Jo - den har vi nulstillet (manuelt), men det hjælper desværre ikke. Den melder heller ikke "Insp." i display ved tænding, som den jo vil gøre, hvis det reelt skyldes at den er har nået sit km.tal for service.
    Jeg ved ikke om et Open værksted vil kunne se fejl på ECU som vi ikke selv kan se..?


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #4   23. feb 2020 få en anden tester på den.

  • #5   24. feb 2020 Mit gæt er, at den er nulstillet forkert.

    Fejlkoden er sikkert olielevetid forringet. Det ses tit.
    Det kommer som regel, hvis man nulstiller den til 15.000 km istedet for 30.000 km.


  • Ernst C
    Ernst C Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   26. feb 2020 Tak for jeres kommentarer. Det viste sig at vi kunne nulstille den med en computer på serviceværkstedet. Jeg er ikke klar over hvad der mon var gået galt, men i hvert fald er den slukket nu, og alt ser ok ud.
    Vi har en mistanke om at det måske har været fordi der lå en fejlkode om et defekt gløderør - en fejlkode som ikke kunne læses ved pedalmetoden og heller ikke med det OBDII modul jeg har til min telefon, men som lå der, da computeren kom på.


Kommentér på:
Problem med service indikator light

Annonce