{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  For meget benzin
  • #1   16. maj defekt temperatur sensor til ECU
    eller dårlig forbindelse til selvsamme.

hvis ECU ikke kender motor temperatur, så giver den ekstra brændstof, for og beskytter motor

• #2   17. maj Testeren kan vise den temperatur den tror motoren har, så hvis den er rygende varm og den kun viser 27 gader, så vil den pumpe mere brændstof ind.
    Ny sensor.

• #3   17. maj Hvilken sensor tænker du på?

• #4   17. maj Hvis sensor måler varm luft - Hvorfor skulle motor så tilføje mere benzin? smiley

• #5   17. maj Hvem siger den gør det??

"Testeren kan vise den temperatur den tror motoren har, så hvis den er rygende varm og den kun viser 27 gader, så vil den pumpe mere brændstof ind."

Jeg oversætter lige til mere jævn dansk så:
    Hvis testeren viser motoren er 27 grader og den er rygende varm, altså nærmere 93 grader, så sender den for meget brændstof ind, da den TROR den er i koldstartfasen, det vil give dårlig motorgang. derfor må du skifte temperatursensoren til styreboksen.
    Den ligger på VAG biler i 100-200 kroner klassen.

• #6   17. maj Jeg ved ikke hvorfor, men jeg læste det som om vi snakkede om IAT smiley

• #7   17. maj den har ikke helt så meget og sige
    som motor temperatur.
    den har rigtig meget og sige

før i tiden, når folk tunede biler, satte man en modstander i serie med motor temperatur sensor, så ECU, troede motor, var koldere,
    og gav mere brændstof

• #8   18. maj Jeg kan se i min bil at maf og motorkøler temp er på 12 grader når jeg lige har startet den. Ved så ikke om de SKAL følge hinanden i temp. for at aflive problem der?
    Jeg mistænker min ecu da jeg tror at det er fra en 328i og at den ikke kan finde ud af at jeg kører med en 323i så derfor den pumper benzin ind heletiden og lambda arbejder ikke optimalt..
    kan det ikke være det?

• #9   18. maj indsugnings temperatur og motor temperatur føles ikke ad.

hvis Lambdasonden ikke arbejder rigtig, kan det også have indflydelse

• #10   18. maj Det kan også være en defekt brændstoftrykregulator så den lukker for meget tryk igennem til dyserne

• #11   19. maj Jeg har skiftet brændstoftryk regulator fra en anden brugt bil fra skrothandleren som sidder på dysebroen. Det er en lille ventil indeni. Og derfra går der en vakuumslange ned til ccv men ser bare ud til at den slet ikke har modstand eller benzin i slangen fra btr ventilen. Kan jo være at jeg også er uheldig for at den heller ikke virker. Kan hverken puste eller suge i den og ccv er helt ny.
    Nu når vi snakker om temp. Sensor, er det den der sidder ovenpå midt i indsugningen? For jeg ved at Engine coolant temp bliver meget hurtigt varm og når op på de 96-97 grader i tomgang og ca. 91-92 grader omkring 2200 rpm og kan mærke på dækslet at den er rigtig meget varm og giver varm motor luft.
    Jeg ved ikke om hvornår vandpumpe og køler skiftet og min mekaniker siger at det ikke har noget gøre med problemet..

• #12   19. maj Hmmmm den melder for høj blanding og motoren bliver varm?

Så er mit næste bud at en del af din udstødning er kollapset, enten en potte eller med stor sandsynlighed en katalysator.
    Hvis motoren ikke kan komme af med udstødningsgassen så passere det ikke 02 sensoren ordentligt, og det kan den fejlfortolke som overfodring, hvor det i virkeligheden bare er fordi der er for meget udstødningsgas i udstødningen der ikke kan komme ud.

Det har jeg set på nogle biler tidligere.

Selvom det larmer en del kan du prøve at skille udstødningen ad før katalysatoren og se om den stadig sætter fejlene

• #13   19. maj Som jeg har skrevet tidligere, hvor varm er temperaturen set fra motorstyringens synspunkt når motoren er driftsvarm?

• #14   19. maj For høj blanding, så er det ret sikkert temperatursensoren.....................

• #15   20. maj Allan

Så burde den ikke sætte fejlkoder på det, hvis temperatursensoren til ECU'en siger -40 grader så SKAL den overfodre og det vil alle andre følere tillade indtil temperaturen er oppe på normal igen

• #16   20. maj Drifts temperaturen ligger på omkring 96-97 når den er varm. Jeg har igår skiftet temp. måler ved indsugningen. Den der sad i den var fyldt med sand og skidt omkring den. Rensede hullet ved indsugningen og sat den nye i og virker til at den kører normalt igen nu.. skal se om den melder fejl igen og håber at det er løsningen ved fejl p0170 + p0173

• #17   20. maj Nej for Hulen... det er som om den bliver tilstoppet og kommer gennem den igen.. måske vakuum et eller andet sted eller benzinpumpen da den også laver rigtig meget undertryk i tanken..

• #18   20. maj Er der en slags ventil til tanken egentlig som kan være tilstoppet eller noget for jeg tænker at den pumper meget mere benzin pga af undertryk. Har boret hul i tankdækslet og kører også uden at skrue den på ellers kan dækslet næsten ikke åbnes.. nogle idéer??

• #19   22. maj For lige at få fakta på plads; Siger du at testeren viser at motoren er 97-98 grader varm?

• #21   22. maj Ja noget i den dur og 91 grader ved almindelig kørsel. Men har også skiftet temperaturføler ved indsugning siden hen og er stoppet med at prutte og hakke helt næsten..
    lægger lige billede ind.

profilbillede
  • #22   22. maj nogen biler har 3 styk's temp. sensor
    en I
    indsugning
    vandet til ECU
    vandet til at vise temp. I instrumenteringen.

nogen biler har kun én i vandet der bruges til temp. visning og til ecu

• #23   22. maj Var sikker på der var mindst 2 i alle?
    Hvilken bil har kun en?

• #24   22. maj Ja der må nok være en temperatursensor som sidder og måler vejret i udenfor som viser i instrumentet computeren. 1 til vandkøler thermostat og en temperaturmåler af luft i indsugningen.. og alle sender jo signaler til ecu’en.

I mit tilfælde tænker jeg at den får for meget luft fra et eller andet sted siden den har så en fed blanding..
    skal have kigget på den idag igen og tjekke indsugningsbælg og vakuum på den. Kan godt være de er blevet møre og derfor den føles som om slangerne klappes sammen engang imellem under kørsel og og åbner lidt når der trykkes helt ned på pedalen..

• #25   22. maj For meget luft er ikke problemet. tror jeg, det er for meget benzin.

Lugter den af benzin på nogen tidspunkter, især ved koldstarter?

Ville også tippe på Lambda sonde, men den har du jo skiftet, til helt ny?

• #26   22. maj #23
    en del Opel'er har kun én i vandet, som giver signal til både Ecu og instrumenteringen.

eks en Opel Astra g 1.6 8v

• #27   24. maj #25
    Ja om den lufter af råt benzin som den ikke får brændt af og lambdaerne er helt nye og overarbejder lige nu pga af benzintryk. Skifter lige benzinpumpen imorgen for at se om den ikke bliver god igen.;) Kan jo være at den er kørt træt og tanken giver også et hvinende lyd når jeg tanker og tanken bliver næsten helt flad når tankdækslet er skruet på og får luft igen når den er skruet af.?? Nu har jeg nuogså skiftet næsten alle dele ud til nye originale dele for at være helt sikker på at være bæredygtig godt stykke tid ??????

Kommentér på:
For meget benzin

x