{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

Bremsekaliber uden rust sidder fast/går meget stramt {{forumTopicSubject}}

Heeej..
Jeg har satme fået et træls problem med min gamle touran..
den bagerste kaliber er begyndt at hænge..
Vi har haft skruet den tilbage- krævede lidt rigelig energi- men havde egentligt virket indtil da..
Nu har jeg så haft den skilt- for at kigge i den- men hverken rust/ir at se på stemplet eller selve væggen? Tilgengæld kan jeg næsten ikke skrue stemplet i- selv uden bremsevæske som modstand?
Nogle der har erfaring med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsekaliber uden rust sidder fast/går meget stramt
  • #1   24. maj 2020 Hej
    Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
    Det samme med fliserne.
    Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
    Mvh Kp


  • #2   24. maj 2020 stemplet kan være bleven oval, eller selve cylinderen i huset er bleven det. Har du prøvet at tage noget fin sandpapir,og pudse cylindren i caliberen når tæthedringen/O-ringe er ude.for det Kan være cylinderen ikke er helt rent/glat mere. Og der skal ikke meget til før stemplet køre dårligt også selv om det ser ok ud visuelt. Men er det stemplet der er oval,så køb et rep sæt med stemplet og alle pakninger/udluftning skruer i. og renovere caliberen da et ovalt stemplet kun er til at smide ud.

  • #3   24. maj 2020 Hej
    Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
    Det samme med gliderne.
    Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
    Stemplet skal til enhver tid få ubesværet i bund alene ved tommeltotten og hjulpet af glidemiddel ved silikonefedt
    Mvh Kp


  • #5   24. maj 2020 Jeg fik jo godt nok ikke lige set om det kunne være oval? Den har kørt indtil igår, men det her var sgu da da træls og frustrerende..
    væggen er lidt ridset i bunden- men så små og overfladiske ridser- men ikke noget der ville have bekymret mig i en knallert cylinder


  • #6   24. maj 2020 Du må nok bare smide nye på.
    Kalibre har det bilmærke aldrig været stærke i.


  • #7   24. maj 2020 hej. har også bøvlet en del med de bagereste bremser på mine forældres touran. samme problem stempel osv så rigtig fint ud. satte nye stempler med pakninger i, lortet bliver stadig ved med at slide klodserne hurtigt ned. endte med nye kalipre og ny kører det bare smiley har en mistanke om at det er alu huset der bliver for tyk og derved får det til at hænge en smule hver gang man bremser. smiley

  • #8   24. maj 2020 Hej
    Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
    Det samme med gliderne.
    Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
    Stemplet skal til enhver tid få ubesværet i bund alene ved tommeltotten og hjulpet af glidemiddel ved silikonefedt
    Mvh Kp


  • #9   24. maj 2020 Hej
    Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
    Det samme med gliderne.
    Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
    Stemplet skal til enhver tid få ubesværet i bund alene ved tommeltotten og hjulpet af glidemiddel ved silikonefedt
    Mvh Kp


  • #10   24. maj 2020 Karsten P
    Tror du ikke hellere du også må skrive sammen kommentar for 5. gang, hvis de fire første indlæg ikke er nok......


  • #11   24. maj 2020 Stooooooop jeres skriven... det bliver jo værre og værre- hehe.. jeg har netop hentet et repsæt med pakninger og stempler.. nu prøver vi- efterhånden mest for princippets skyld- og fordi vi mangler en bil som kan køre og helt forsvarligt..
    vores gamle Nissan, valgte at smide kæden i fredags- det var ikke med i planerne.
    Jeg forstår ikke de 4-5 gentagelser- hvor vil du hen med det? Jeg tænker ikke det er rigtig relevant til mit emne? Omvendt tænker jeg heller ikke, at der er tvivl om kobberfedt og pakninger/gummimanchetter sammen


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #12   24. maj 2020 Er da endnu mere imponerende at han via internettet kan se hvad der har forårsaget problemet...
    Er ret sikker på at du kan købe en ny kaliber for omkring 300kr på ebay med 5 års garanti.
    Så lad nu være med at bruge for meget tid og penge på den gamle.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #13   24. maj 2020 Nå ja,lige en anden ting.
    Hvis du tager slangen af kaliberen kan det ofte blive svært at få den tæt igen pga at aluminiumen under kobberskiven ved banjobolten har korroderet. Fladen er ikke længere helt flad og derfor kan den svede lidt bremsevæske.
    Det problem havde vi med sønnikes golf 4 og tror det er det samme på en touran.


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #15   24. maj 2020 sad bremsslangen stadig på da du prøvet at skrue den tilbage

  • #16   24. maj 2020 Hej
    #14 Nej den enøjede var ikke til nogen hjælp her.
    Måske en anden gang.
    Mvh Kp


  • #17   24. maj 2020 Det var pakningen der var synderen.. troede ikke det var muligt uden denne oplevelse

  • #18   25. maj 2020 Hej
    Det var flovt. Har aldrig oplevet noget lignende!
    Der ville jeg gå stille med dørene.
    Mvh Kp


  • #19   29. maj 2020 Sjovt nok var der ingen der havde foreslået eller spurgt om han havde løsnet luftskruen smiley

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #20   30. maj 2020 #19¨
    hvorfor skulle man også løsnet den?


Kommentér på:
Bremsekaliber uden rust sidder fast/går meget stramt

Annonce