{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
322 visninger | Oprettet:

Tænding / eller ? forsvinder Citroen C5 3.0 årg 2004 model 1 {{forumTopicSubject}}

Hej Eksperter

Ja nu er det teknikken der driller

Den får lige pludselig vildt mange udsættere, som om halvdelen af cylinderne der halter. Så ingen kræfter som om moteren lige går istå. Antipolution og catalysatorfejler kommer op!
Hvis jeg afbryder i 15 minutter nulstiller fejlene, så kører motoren som en misserkatter.
Når den bliver varm så halter den vildt igen og fejlene dukker op på displayet omgående!!

Alle 6 tændspoler til tændrørene er skiftet sammen med tændrørene inden for 10.000 km.
Tændspolerne jeg købte (blev skiftet af 2 omgange, forreste 3 og herefter de 3 bageste) var ikke de dyreste og ej heller de billigste. Men er vel 1 årstid gamle. Mit spørgsmål er:
Hvad kan det dog være, hvad er Jeres bedste bud?
(reindsat da emne var forkert - beklager rigtig meget)


Kommentarer på:  Tænding / eller ? forsvinder Citroen C5 3.0 årg 2004 model 1
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 665
    #1   7. aug 2020 Få en tester på.
    Gætteri er for dyrt.


  • #2   7. aug 2020 Det har du ret i. Men der sker så meget på en gang vil jeg tro - føles sådanne. Der var en der rådede mig at se på samlinger oppe foran og eller flytte rundt på t.spolerne og den vej måske finde fejlen. Min tester finder kun basisfejl og kan i de fleste tilfælde 0 stille disse.

    Så nu skal vi finde samlingerne oppe foran og eller se på t.spolerne vi begynder med de 3 forreste og om nødvendigt tager de 3 bagerste ,(håber ikke det bliver nødvendigt) prøver med god gammel håndkraft.

    Gad vide - nu spørger jeg nok dumt - er der nogle Hoved T.Spoler som forsyner de 6 - men nok ikke?


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 665
    #3   7. aug 2020 Og hvordan ved du, at det er tændingen?
    Det kan ligeså godt være løs stelledning eller fejl på en dyse.

    Få nu en ordentlig tester på, der kan se live data.


  • #4   8. aug 2020 Så er problemet løst. Jeg ville nul stille computeren og skulle have pluspolen af jvnf forskriften hvordan man nulsiller en C5

    Hold da ferie - den sad helt løs på polen, idet en klovn til taxichauffør skulle have start hjælp, han havde næsten revet + pol besaget af, så der var en reel løs forbindelse.
    Utroligt vi kalder ham pusling, han piller ved alt og har absolut ingen forstand på mekanik. Nå nok om det, jeg burde have tjekket ham - min fejl 40 æv æv

    Men fik nulstillet komputeren alligevel og nu er det blevet en vildbasse i automatgearet. De 4 gear skifter lystigt og motoren snurer som en misserkatter. De 207 ponyer er igen vilde som den smiley
    Tak for hjælpen for Jeres bidrag.


Kommentér på:
Tænding / eller ? forsvinder Citroen C5 3.0 årg 2004 model 1

Annonce