{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Aut Gearkasse Citroen C5 I 3.0 benzin {{forumTopicSubject}}

Min gearkasse smider en masse olie imellem svinghjul og geakasse. Det er så meget at mekannikeren ikke tør at køre med den.

Han siger gearkasse skal af.

Mit spørgsmål er hvad er Jeres bud på hvad der er galt
den skifter ikke ok lidt i hak
Er det mon konveteren det er galt med.

Hvad vil I tro at det vil tage at tage gearkasse af og på?
Skal man satse på en brugt med konverter eller skal man dykke ned i den og få den lavet! Mekanikkeren er ikke meget for at byde på fejlen. Er måske hundesvært at sige også.

AV min arm!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aut Gearkasse Citroen C5 I 3.0 benzin
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   24. sep 2020 Det kan være noget så simpelt som en pakdåse til ingen penge der skal skiftes, men hvis ikke man kan se det udefra , så er man nødt til at have gearkassen ned . Selvom det er en pakdåse, så skal gearkassen ned !

    www.bos.dk
    De burde have erfaring med sådan en gearkasse ?


  • #2   24. sep 2020 Bor i Silkeborg. Hvor lang tid mon det tager at afmontere gearkassen - kan det ikke være konveteren der skal skiftes repareres. Og sandsynligvis en pakdåse ( smider olien som bare den) den hakker i det ved skifte!
    Kan fornemme at mekannikeren ikke er vild med denne opgave, men kan huske der var en ekspert i Risskov også på automatgearkasser om han er der endnu ved jeg ikke?


  • #4   24. sep 2020 Det var BK auto i Risskov da Knud Bager havde firmaet.

  • #5   24. sep 2020 Start med at finde ud af om det er motor olie eller automatgear olie (normalt rød) for det siger noget om hvor fejlen skal søges !

  • #6   24. sep 2020 Mekannikeren er i tvivl. Hvorfor tager han ikke bare oliepinden for han siger der kommer meget ud. imellem gearkasse og svinghjul kommer olien ud = meget

    Er det en større operation at tage gearkassen af?


  • #7   24. sep 2020 Der var en der sagde at det tager 8 timer at tage gearkassen af og 8 time på. Lyder vildt i mine øre men jeg er ikke mekanniker men tror nu I ved bedre her i gruppen
    OK det er en 3.0 V6 benzin meeen alligevel så besværlig er en Citroen vel heller ikke.


  • #8   24. sep 2020 Lyder ikke hel vildt for der er ikke meget plads. Prøv at se ned i motorrummet.....

  • #9   25. sep 2020 Det skal nok passe 1 dag udmontering og reperation samt 1 dag til at genmontere det hele og teste

  • #10   25. sep 2020 Bekræftiget af BK auto

    Så bilen er sat til salg som et mekanniker projekt

    Rigtig træls har lige synet den og reparet den i topstand med tandrem mm


Kommentér på:
Aut Gearkasse Citroen C5 I 3.0 benzin

Annonce