{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Audi A4 Avant 1,8 TFSI 120 Hk. årg. 2009 - Periodisk fejl {{forumTopicSubject}}

Ved kørsel på motorvej uden at presse bilen, er der flere gange opstået voldsomme rystelser i bilen på gr.a én eller flere cylindre sætter ud! Første gang var det umuligt at genstarte bilen. Følgende arbejde blev udført, ventil stammer er renset for sod, motorolie skiftet incl. motorrens, nye tændspoler og senest er der monteret nye originale tændspoler og tilhørende tændrør.

Problemet er ikke afhjulpet. Er der nogen i dette galleri der har en idé om hvad årsagen kan være? Periodiske fejl kan jo altid være svære at opklare, så hvis nogen har erfaring – eller forslag til løsning af problemet, vil det være meget velkomment!
(problemet er ikke hos den "lille røde" sommerbil)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 Avant 1,8 TFSI 120 Hk. årg. 2009 - Periodisk fejl
  • #1   21. nov 2020 Hvilken fejl kommer den med når du udlæser via en tester/vcds?

  • #2   21. nov 2020 Til Carlo - det må jeg lige spørge min mekaniker om - men da fejlen er periodisk, bliver der vel ikke nødvendigvis vist noget på testeren? Jeg har lavet dette opslag i samråd med min mekaniker som ikke selv har oplevet fejlen, men prøvet at udbedre problemet udfra sin erfaring! Vi venter spændt på om andre har oplevet det samme!

  • #3   21. nov 2020 Det lyder ikke som det rigtige valg af en professionel mekaniker smiley pøj pøj med det.

  • #4   21. nov 2020 melder den ikke fejl på testeren? hvis din lampe lyser har den sikkert lagt en fejl. hvis den melder fejl på alle 4 cylindre vil jeg kigge efter noget brændstoftryk eller krumtapsgiver.

    hvis den kun melder fejl på en cylinder, så ville jeg prøve at skifte dysen, da i allerede har skiftet tændspoler.


  • #5   21. nov 2020 Til Carlo #3 - vil skal ikke indlede en diskussion om min mekanikers kvalifikation! Jeg kan kun sige både hans og alle hans medarbejderes udstyr, evner og viden er helt i top! Hvis min egen tekst/ informationer er misvisende, er det helt og holdent min egen fejl, da jeg kun er lægmand - min mekaniker har hverken udfærdiget eller læst korrektur af mit indlæg! Jeg personligt håber hermed vi kan få nogle konstruktive forslag/ erfaringer “frem i lyset” og få løst problemet!

  • #6   21. nov 2020 Som mads S skriver i indlæg #4

    Ville også kontrollere brændstoftrykket eller krumtapssensor


Kommentér på:
Audi A4 Avant 1,8 TFSI 120 Hk. årg. 2009 - Periodisk fejl

Annonce