{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Pcv ventil på audi a3 {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Nu må jeg simpelthen spørge da jeg har søgt Forums med mere og kan ikke få mit meget enkle spørgsmål besvaret.
Audi a3 1,6 med bgu motor fra 2004 der sidder pcv ventilen sammen med oliepåfyldning ovenpå ventildækslet.
Hvordan pokker afmonterer man den ventil, skal den drejes hvis ja hvilken vej.? Skal ventildækslet af for at kunne afmontere den.? Både pcv og ventildækslet er jo af plastik så vil helst ikke brække dækslet eller ventilen inden jeg er sikker på den er defekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pcv ventil på audi a3
  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.268
    #1   12. jan 2021 skal den ikke bare drejes samme vej som dækslet ? mener de har samme type "kobling" ?


  • #2   12. jan 2021 Sådan syntes jeg også det ser ud, når jeg kigger nye stumper. Sådan var det også på min gamle seat arosa. Men denne sidder uhjælpelig fast.

  • #3   12. jan 2021 mener ikke der er plads til at dreje den af på dem uden du tager selve topdækslet af. så indsugning manifolden skal skilles af og så skal topdækslet taget af. Og så kan du tage den pcv ventil af og skiftet den, sådan husker jeg det i hvert fald.

  • #4   13. jan 2021 Hvis det bare er den kvarte omgang den skal drejes kan jeg vist lige twiste den af hvis jeg får den løs. nu har jeg hvertfald bestilt en ny og så må den lade livet når den nye kommer.

Kommentér på:
Pcv ventil på audi a3

Annonce