{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Nærlokale nyheder i Hammel og omegn
Vil du også gerne læse nærlokale nyheder i Hammel og omegn? Så skal du ikke lede længere - find dem på Vores-hammel.dk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisforskel på autogenbrug og nyt
  • #1   13. jan 2021 hvis den brugt er oe og den anden eftermarket. så er oe mere værd tit men at der så stor forskel er afligevel noget

  • #2   13. jan 2021 Ok

  • #3   13. jan 2021 Tak for svaret

  • #4   13. jan 2021 Auto ophuggerne har en tendens til at tro deres stumper er lavet af guld.
    Kig på EBay.de der er priserne tit mere rimelige


  • #5   13. jan 2021 fik engang det svar at de tog 50% af vejl. nypris (altså prisen hos autobranchen) så når du kan finde samme reservedel hos autodoc eller andet billig sted så er der jo en stor rabat som typisk kan være meget mere end rabatten du får på brugte dele hos autoophuggeren.

    Sidste eksempel jeg selv havde var at en reservedel af samme mærke kostede 68kr hos autodoc men kostede 268kr hos mekanikeren..


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #6   13. jan 2021 Det svarer jo til at brugte levi jeans koster mere en de billigste nye jeans fra outlet.....Der er forskel på billige kopier og mærkevare.

  • #7   13. jan 2021 Har oplevet at en lille del jeg skulle bruge kostede 299 plus moms ved autogenbrug og 110 inklusive moms ved skoda ??

  • #8   13. jan 2021 Køber efterhånden ikke noget ved hugger i dk mere.
    deres priser har i mange år været alt for høje.

    Man kan finde mange dele på Ebay til meget bedre priser, og nogle gange også på Bildelsbasen.


  • #9   13. jan 2021 #6 hvis det er en kommentar til det jeg skrev i #5 så kan jeg fortælle at varen fra mekanikeren var samme fabrikat og fuldstændig samme kasse så nej den fra autodoc var ikke en billiger model af andet fabrikat. bare samme vare uden den danske autobranchens ublu avance smiley

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #10   14. jan 2021 Autoophuggere lever efterhånden mest af at sælge dele til forsikringsskader, og deres brugtpriser ligger ofte tæt på hvad en ny originaldel koster, men så kan de ud fra de priser give 50-60% i rabat .

    Når du så ringer og bestiller som privatmand er rabatten sådan cirka 0 % .



  • #11   14. jan 2021 Problemet med smådele, er at de skal jo pilles af den pågældende bil, registreres, katalogiseres og ligges på lager.
    Sådan noget koster penge, da det kræver arbejdskraft og timeløn.

    Oven i det, så er priserne fra autodoc og lignende steder købt direkte ved fabrik/mærket selv.
    Hvor udgifter til løn, skat, moms, bygninger osv er lavere.

    Same problem kan jo ses ved reservedels stederne som refako, au2parts og ftz, der for mange mellemled som gør tingene dyre.
    Dog får man jo så delene samme dag eller fra dag til dag.

    I tilfælde som autodoc, har jeg diskuteret det med min lokale værksteds mand, filtre fra f.eks Bosch eller mann-Hummel kan købes billigere hos autodoc, end han kan få dem til eks moms.
    Det er et resultat af verdens udvikling.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #12   14. jan 2021 Men det er svært at planlægge et service eller en reparation for din mekanikker når han ikke ved om delene til bilen kommer den ene eller den anden dag fra Tyskland .

    Lige præcis private kunne nok vente en dag eller to, mens mange erhvervsbiler absolut ikke må holde stille længere end højst nødvendigt og hvis der er bestilt tid til service på en erhvervsbil onsdag klokken 10.00, så skal den helst være ude at køre igen klokken 10.17 . Derfor er priserne på stumper til erhvervsbiler ikke afgørende - det er tiden tilgændgæld .


  • #13   14. jan 2021 Det er vi helt enige, i mange brancher er prisen mindre vigtig, jeg er arbejder selv i en branche hvor en dags stop, nemt koster 50-100Kg.
    Så bliver prisen på dele, og ikke mindst transport mindre vigtigt.

    Dermed er det stadig noget man skal holde sig for øje, selvom man selv laver sin bil, men skal bruge den på job, så må man jo leve lidt med at dem der kan levere hurtigt, også forlanger en højere pris.
    Mange værksteder kunne da sikkert levere en billigere omgang dele, hvis folk lod dem gå bilen igennem inden service, også aftalte service en uge eller to senere.
    Det er der bare ikke mange der gør eller forstår, og helt sikkert osse meget få værksteder som køre tingene på den måde.


Kommentér på:
Prisforskel på autogenbrug og nyt

Annonce