1.693 visninger
|
Oprettet:
Udluftning af brændstofssystem C-max 1.6 tdci efter skift af flammeskive? {{forumTopicSubject}}
Halløj kloge hoveder
Jeg har skiftet en flammeskive på den ene dyse. Dysen fik en tur i ultralydsrenseren, da den var godt snasket til. Efter montering banker motoren temmelig højt ved den mindste gas, den er svær at starte, vil dårligt tage gas og ryger. Alt i alt, helt fantastisk
Jeg har kun haft den ene omløber til brændstof pillet af. Jeg har forsøgt at suge med en bremseudlufter på filteret på retur, men hvad gør en klog mand nu? Jeg tænker jeg vil forsøge at udlufte systemet - har læst at man skal suge fra tanken (der er ingen håndpumpe på en cmax)?
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 966
De er frygteligt sårbare og tåler nærmest intet!!
Taler af bitter erfaring
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Jeg har før set at stikkene ikke ser særlig pæne ud især ikke hvis du har kørt længe med utæt flammeskive.
At begynde at smide din dyse ned i en ultralydsrenser, især hvis den har været helt dyppet ned i vandet/rensevæsken er altså ikke det bedste de kan maget nemt tage skade, og får du fyldt det mindste skidt ind i dysen er den rimelig nem at ødelægge, det samme hvis ikke du er hysterisk med at holde diselrør fri for skidt når du skiller det ad og samler det igen.
Har du haft åbne ener på din fuelrail/dieselrør proppet af mens du arbejde?
Har dysen været dumpet helt ned i ultralysdrenseren?
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.058
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 110 Biler: 3 Svar: 1.016
ellers luft i systemet
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.820
den tåler ikke og blive renset på den måde.
så det er byt til nyt.
som andre skriver, så tåler de ikke sådan en behandling
husk ny/brugt dyse skal kodes til bilen, eller kan du få samme symptomer som nu
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Det kræver altså omtanke at arbejde på de moderne diesel systemer.
Men tjek nu lige at stik osv er ok.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
Hvis det er det sidste så må man bare smile og lære af sine fejl..
men som der nævnes tjek/dobbelt tjek stik.
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
Den starter, men går ud med det samme. Hvad mener I - luft i systemet?
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 110 Biler: 3 Svar: 1.016
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 966
Min gjorde det samme, bankede og ville ikke øge omdr ret meget selvom den fik gas.
Det var dyse der var defekt!!
Nu kører den fantastisk igen.
Pisse træls men jeg blev da det klogere!
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
Men, har skiftet dysen med en fra huggeren - ingen forskel. Starter besværet og går ud og absolut ingen speederrespons.
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 966
Han sagde at brugte dyser er no go da hvis de har lagt ned i længere tid eller er tørlagte er de intet værd!!!!
De skal sidde i motoren til de skal bruges og pilles op.
Renoverede dyser er tit ikke gode nok og de bytter rigtig mange af de renoverede dyser de køber!
Han anbefalede mig på det kraftigste at købe nye når det var!!!
Da vores havde kørt 356xxxkm valgte jeg at købe 4 nye org Delphi dyser men var heldig at finde dem til 5600kr.
Jeg har haft ca 12 dyser oppe bl.a. på en 1.6 tdci og alle gange har den startet, hostet et par gange og så var det det!
Bortset fra den ene gang jeg ville være god ved den, det kostede en dyse.
Hvis du kan se på din tester at det kun er den dyse der er problemer med kan du prøve at bytte rundt på 2 så kan du udelukke dysen om ikke andet.
Udluftning af brændstofssystem C-max 1.6 tdci efter skift af flammeskive?