{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Daniel
Daniel
Tilmeldt:
23. feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75

Udluftning af brændstofssystem C-max 1.6 tdci efter skift af flammeskive? {{forumTopicSubject}}

Halløj kloge hoveder

Jeg har skiftet en flammeskive på den ene dyse. Dysen fik en tur i ultralydsrenseren, da den var godt snasket til. Efter montering banker motoren temmelig højt ved den mindste gas, den er svær at starte, vil dårligt tage gas og ryger. Alt i alt, helt fantastisk smiley

Jeg har kun haft den ene omløber til brændstof pillet af. Jeg har forsøgt at suge med en bremseudlufter på filteret på retur, men hvad gør en klog mand nu? Jeg tænker jeg vil forsøge at udlufte systemet - har læst at man skal suge fra tanken (der er ingen håndpumpe på en cmax)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udluftning af brændstofssystem C-max 1.6 tdci efter skift af flammeskive?
  • #1   4. mar 2021 Jeg gætter på at du har en defekt dyse, muligvis den du har rodet med, kan den starte så er det ikke luft i systemet der er problemet, det er i hvertfald noget usandsynligt.





  • #2   4. mar 2021 Hvis du har tørret dysespidsen af med en klud eller noget i den stil er dysen færdig!
    De er frygteligt sårbare og tåler nærmest intet!!
    Taler af bitter erfaring


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #3   4. mar 2021 Her til sidst kunne jeg give fuld gas uden at den ville tage omdrejninger. Jeg tænker at det tyder på, at den ikke får diesel. Det burde den vel kunne, selv hvis den kun kører på 3 cylindre?

  • #4   4. mar 2021 Jeg tænker du skal overveje at tjekke efter om det hele er samlet korrekt, tjek stikket hvordan det ser ud.
    Jeg har før set at stikkene ikke ser særlig pæne ud især ikke hvis du har kørt længe med utæt flammeskive.
    At begynde at smide din dyse ned i en ultralydsrenser, især hvis den har været helt dyppet ned i vandet/rensevæsken er altså ikke det bedste de kan maget nemt tage skade, og får du fyldt det mindste skidt ind i dysen er den rimelig nem at ødelægge, det samme hvis ikke du er hysterisk med at holde diselrør fri for skidt når du skiller det ad og samler det igen.
    Har du haft åbne ener på din fuelrail/dieselrør proppet af mens du arbejde?
    Har dysen været dumpet helt ned i ultralysdrenseren?



  • #5   4. mar 2021 Tror ik din dyse har holdt til ultralyd rens.

  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #6   4. mar 2021 Dysen var helt nede i ultralydsrenseren smiley Og ja, har haft det ene føderør pillet af dysen - ellers kan dysen ikke komme op.

  • #7   4. mar 2021 død dyse. når du afmonter en dyse så lig den i diesel istedet. det løsner os sod på dysen.

    ellers luft i systemet


  • #8   4. mar 2021 du har ødelagt dysen
    den tåler ikke og blive renset på den måde.

    så det er byt til nyt.
    som andre skriver, så tåler de ikke sådan en behandling

    husk ny/brugt dyse skal kodes til bilen, eller kan du få samme symptomer som nu smiley


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #9   4. mar 2021 er det magnetventilen der ikke kan tåle ultralydsrenseren, eller hvor går det galt, når man dypper den helt ned?

  • #10   4. mar 2021 Du har druknet din dyse ned i det du renser din efter eget udsagn meget beskidte dyse i, chancer for at du får den fyldt op med møg er temmelig stor, og som andre skriver der skal ikke meget til.
    Det kræver altså omtanke at arbejde på de moderne diesel systemer.
    Men tjek nu lige at stik osv er ok.


  • #11   5. mar 2021 Jeps.. det kan være dyrt på moderne biler at rode med dyserne .. spidserne er sindssygt sårbare .. hvis du er meget heldig så har du blot glemt at samle et stik ordentlig.. har du været rigtig gør det selv’er kan du desværre have været uforsigtig og ødelagt din egen dyse..
    Hvis det er det sidste så må man bare smile og lære af sine fejl..
    men som der nævnes tjek/dobbelt tjek stik.


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #12   5. mar 2021 Af skade bliver man klog, men sjældent rig som man siger smiley

  • #13   5. mar 2021 Håber det bedste

  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #14   6. mar 2021 Har I tid, så kig lige her https://www.youtube.com/watch?v=ZiA6BsrvFuM
    Den starter, men går ud med det samme. Hvad mener I - luft i systemet?


    profilbillede
  • #15   6. mar 2021 ny dyse og får en ordentlig tester på

  • #16   6. mar 2021 Jeg tror ikke på det er luft i systemet.
    Min gjorde det samme, bankede og ville ikke øge omdr ret meget selvom den fik gas.
    Det var dyse der var defekt!!
    Nu kører den fantastisk igen.
    Pisse træls men jeg blev da det klogere!


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #18   9. mar 2021 Motorlampen går ud, de gange den kan holde sig i gang en smule længere.

    Men, har skiftet dysen med en fra huggeren - ingen forskel. Starter besværet og går ud og absolut ingen speederrespons.


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #19   9. mar 2021 Tilbage må vel være udluftning - andet giver ikke mening i min bog??

  • #20   9. mar 2021 Da det skete for mig snakkede jeg med en der skifter dyser meget ofte.
    Han sagde at brugte dyser er no go da hvis de har lagt ned i længere tid eller er tørlagte er de intet værd!!!!
    De skal sidde i motoren til de skal bruges og pilles op.
    Renoverede dyser er tit ikke gode nok og de bytter rigtig mange af de renoverede dyser de køber!
    Han anbefalede mig på det kraftigste at købe nye når det var!!!

    Da vores havde kørt 356xxxkm valgte jeg at købe 4 nye org Delphi dyser men var heldig at finde dem til 5600kr.

    Jeg har haft ca 12 dyser oppe bl.a. på en 1.6 tdci og alle gange har den startet, hostet et par gange og så var det det!
    Bortset fra den ene gang jeg ville være god ved den, det kostede en dyse.

    Hvis du kan se på din tester at det kun er den dyse der er problemer med kan du prøve at bytte rundt på 2 så kan du udelukke dysen om ikke andet.


Kommentér på:
Udluftning af brændstofssystem C-max 1.6 tdci efter skift af flammeskive?

Annonce