{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Vw Passat 2,0 VS Skoda Octavia 1,9 ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg er på udkig efter en bil, men er lidt forvirret hvilken bil vil holde bedst både mekanisk og elektrisk!!

Der er tale om.:

1- Vw Passat 2,0 TDI 140 Hk Comfortline
Årgang: 2009
Km: 230.xxx

2- Skoda Octavia 1,9 TDI 105 Hk Elegance
Årgang: 2008
Km: 184.xxx

Så hvad synes i der er bedst og hvad skal jeg være OBS på ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw Passat 2,0 VS Skoda Octavia 1,9 ?
  • #1   8. jun 2021 De er begge fra VAG koncernen, så det er kun emblemerne der er forskellige, i sidste ende er det jo en smagssag, men ville nok vælge Skodaen, da den har gået færre kilometer, men tag og kig i kabine og motorrum og kig på servicehistorikken.

  • #2   9. jun 2021 Se begge årgange er gode til at ruste, en comfortline er en lille udstyrs variant, hvor elegance var den højeste fra Skoda. Elegance dækker over blandt andet læder rat + gearknop og håndbremse, p sensor i bag, klima anlæg, måske regn sensor.
    I 2009 fik Octavia et face lift, men ellers skete der ikke det store.

    Octavia i de årgange er klart overgået på plads og kabine kvalitet af en Passat.
    Men da begge er ældre biler, så er service historik og generel vedligeholdelse en vigtig faktor. Rust i vanger og bagklap og døre kan bestemt være et stort issue.


  • #3   9. jun 2021 Jeg vil sige mange tak for hjælpen drengen smiley

  • #4   9. jun 2021 Ville holde mig fra begge 2. Det er dårlige årgange motormæssigt.
    Mener de fik CR motore i 2010-2012 hvilket er bedre ellers så køb en fransk mand eller noget Mercedes eller BMW med CR motor


  • #5   9. jun 2021 Tak for svaret ven

  • #6   9. jun 2021 Hvis valget kun står imellem de to så ville jeg tage Passat med 140 hk
    Jeg syntes 105 hk er for lidt og jeg vil ikke have en Skoda (ved godt mange siger det er en vw i forklædning) men jeg er gammel nok til at huske Skoda vittighederne fra 80’erne og 90 erne

    Personligt havde jeg ikke købt en bil med de kilometer og med de år på bagen

    Held og Lykke med jagten på “ny” bil


  • #7   19. jun 2021 #6
    Ikke hæng mig op på det, men synes at have hørt mange steder at 1,9 Tdi PD motorerne holder noget kun bedre end 2.0 PD motorerne :))


  • #8   14. jul 2021 Mange tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
Vw Passat 2,0 VS Skoda Octavia 1,9 ?

Annonce