{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A8
  • #1   20. jun 2021 de nyere a8 er ektremt dyre i reservedele, så tænker også den gamle model er det smiley

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #2   20. jun 2021 og alukarrosseridele , ikke noget man bare sætter en lap i

  • #3   20. jun 2021 Nu har jeg selv haft en og de kører sgu godt. Værkstedsregningerne er i den dyre ende… men kan man skrue selv er det ikke en umulig bil at holde. Grønejerafgift og benzin økonomi er også i den dyre ende.

    Jeg vil skyde på at den kostede mig 3.500 kr om måneden at holde i 5 1/2 år… det er inklusiv ALT(værditab,forsikring,grønejerafgift,værksted,benzin osv)

    Jeg kørte 24.000 km på 5,5 år(havde også andre biler samtidig) og den gik 6,02 km/l i snit.

    Ren luksus at sætte sig ind i og den så knald godt ud(se evt mit galleri)

    Mvh Jake


  • #4   21. jun 2021 Tak for fine svar. Jeg kan godt li den måde at regne på. Overblik over, den samlede pris på eventyret her.!
    Spørgsmålet nu er. Hvis bilen er forholdsvis ny. Da vægter værditabet jo tungt. De A8 er ved at være gamle. Og billige..... I indkøb...!! Men. Hva ka dukke op af rep.. Kender du nogle. Gerne på Fyn, som er dygtige på de biler.?.. Eller andre steder i landet...?


  • #5   21. jun 2021 De gamle den man kende som "V8" se mit galleri her er de forreste skiver som kaldes ufo skiver ret dyre og de bliver nemt skæve.

    D2 modellen, har jeg haft en S8 her er automatgearet det svageste led hvis man læser rundt omkring, jeg havde nu ikke problemer med den men det er dyrt hvis det går i stykker.
    Ellers el problemer, havde nogle forbindelser i "kassen " hvor ECU/TCU er monteret .
    Står til 7,4km/l og det kan den også køre smiley men det betyder jo også den er lidt dyr i grøn afgift.. og ja forsikring er heller ikke gratis.


    Knægten har haft en D3 4,2TDI her er det nok også gearkassen der er det svageste led.
    Har også haft nogle nyere, men du spørger til de ældre.

    Men ja de er da dyre i diverse dele men sådan er det jo med biler i den prisklasse (nyprisen) man går jo nok ud fra nyprisen og tænker at har man 2 mill til en bil så betyder det nok ikke så meget hvis reservedelene koster lidt ekstra.
    Men kan du selv det meste så hjælper det jo gevaldigt på omkostningerne og reservedels priserne.
    #2 skriver det ikke bare at sætte en lap i, og det er sikkert meget rigtig men Jeg har aldrig set en A8 der har haft brug for det, selv de gamle A8 jeg har haft har været som nye i karosseriet, så tror det der er det største problem er automatgearkasser.

    Kan


  • #6   21. jun 2021 #3
    Så det har kostet dig cirka 10 kr pr km at køre i den?

    AVS...


  • #7   21. jun 2021 #6 det er vel ikke uhørt i en bil der koster omkring 2 mill
    Knægten har haft en A8 w12 6,3L og i den relative korte tid han havde den i kostede den nok omkring 1000kr pr. km smiley


  • #8   21. jun 2021 der kom sku lige et nul for meget på i #7 smiley vi regnede det ud på et tidspunkt og kan ikke huske tallet men 100kr slår ikke til.

Kommentér på:
A8

Annonce