{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Christoffer U
Christoffer U
Tilmeldt:
12. feb 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Citroën C4 fra 2008 olie fejl? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en gammel Citroën C4 fra 2008, det en 1,6 benziner med 120 heste, og egentlig glad for den.

Den fik service i februar og skiftet olie/filter, og der havde den gået omkring 102000km. Cirka 2 måneder tilbage havde den gået ca 107000km, og den brokkede sig over jeg skulle tjekke olie, oile lampen lyste også.
Ganske rigtig manglede den, og den fik 1 liter som passede fint.

Nu har den gået knap 109000km og så den gal igen, og der manglede olie. Den har nu fået olie men bilen siger stadig jeg skal tjekke olie, dog har lampen ikke lyst. Kan det være en fejl med olieaflæseren at den forsætter med at sige “check oil”

Det ret træls at høre på hver gang man starter bilen… nogle bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroën C4 fra 2008 olie fejl?
  • #1   18. jul 2021 hvilken olie
    mærke og Viskosität er der brugt.

    nogen olie er tyndere end andre.
    og løber nærmeste lige gennem.

    så har man brugt en anden olie end den du har kørt med før, kan det være problemet


  • #2   18. jul 2021 Det der blev brugt sidst var fra Carstrol, og hed vidst 0-30, hvilket jeg ikke mente var det rigtige men han var en god sælger haha.

    Nu har den fået noget 5W-40.

    Problemet var egentligt mere omkring det med at bilen stadig siger olien skal checkes. Det en gammel dame, så den bruger jo lidt, men forstår ikke hvorfor den melder “check oil” når den er mellem min/max?


  • #3   18. jul 2021 Fyld altid til max mærket, det er det man går efter og hæld på inden der mangler mere end en halv liter, kør ikke ned til minimum.

  • #4   19. jul 2021 #2
    Det er ikke altid at den elektroniske oliemåler er 100 % enig med oliepinden.
    Fyld til maks og se om ikke advarslen forsvinder.


  • #5   19. jul 2021 Hej igen

    Fejlen er gået i sig selv, skulle bare have lidt tålmodighed. Den skriver “oil ok” og er lidt under max. Tak for hjælpen, og alle tips.


Kommentér på:
Citroën C4 fra 2008 olie fejl?

Annonce