{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

Sanne F
Sanne F
Emner: 1

Ford focus sætter ud efter skift til ny motor {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Jeg har en Ford Focus eco boost 1,0 fra 2016/17.
Problemet er at den sætter ud under kørsel, især i 1 og 2 gear, samt bakgear.
Den blokker ikke, men glider ned i omdrejninger og kan ikke helt finde ud af om den vil køre mere eller ej og går til sidst ud efter få sekunder til 1/2 minut. Den vil rigtig gerne starte igen, men kan være lidt forsigtig. Men starter hver gang. Det er både på kold og varm motor, den kan finde på det, men mest på varm motor. Det er en periodisk fejl og bilen kan gøre det op til 7 gange på en tur. Der er ingen system i det. Fejlen er dukket op efter der er blevet sat en ny motor i (den gamle motor blev ødelagt grundet for højt olietryk og deraf en sprunget tandrem) Den nye motor har kun kørt 10.000km og er fra en Ford Fiesta 1,0.
Værkstedet der har haft bilen i stort set 9 måneder har søgt hjælp hos andre Ford mekanikkere og anden elektromekaniker uden held. Bilen er synkroniseret (tror jeg det hedder) med den nye motor. Hver gang værkstedet aflæser bilens fejlkoder (når den engang imellem vil komme med nogen. Det tog rigtig lang tid før de kunne aflæse noget som helst ) og sletter/nulstiller dem, kommer bilen med nye fejl koder, men ingen af dem har kunne føre til problemløsning.
Der hvor den siger der er fejl er: Startspærre, brændstof, motorstyreenhed og lamdareguleringen.
Jeg tager meget gerne imod alle råd og ideer, da min skønne Ford med ny motor, holder i min garage og kører ikke (jeg tør ikke køre i den, med tanke for at gøre en mulig lille skade meget stor) Værkstedet har givet helt op og meddelt at de ikke kan se at det aktuelle problem har noget med den nye motor at gøre.
Kom frisk med alle muligheder og ideer.
Vh Sanne

Kommentarer på:  Ford focus sætter ud efter skift til ny motor
  • #1   22. sep Er der skiftet til anden radio i din bil ???
    Har nogen skiftet/undersøgt speedometer (dårligt print er meget kendt fejl på den model)

• #2   22. sep Du er nok nød til atfå lavet en log over fremtidige fejl i kan få ud af den, Der er ingen tvivl om at i ser en stribe følgefejl.
    Fejlen kan være et klemt/knækket kabel eller dårlig stel forbindelse eller lign.
    Når man skifter motor er der mange steder det kan fejle, men det lyder meget "elektrisk" i min verden.
    Muligvis kunne det være en ide at få fat i en læser der kan vise og optage live data, og køre en tur og provokere fejlen.
    De live data vil formentligt vise hvad der sker.
    Mønsteret er enten at en fejltilstand presses over sit maks, eller at noget mister forbindelsen og at diverse computere søger imod fejl tilstand/safemode.

En ting som fanger opmærksomheden, er at det tog dem lang tid inden de kunne snakke med ECU, det er der grundlæggende noget meget galt med, især på en nær ny bil.

En mulig mekanisk fejl er at der opbygger sig tryk i udstødnings systemet og at det gør at lambda ser underlige data.

Kommentér på:
Ford focus sætter ud efter skift til ny motor

x