{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Jacob M
Jacob M
Tilmeldt:
20. okt 2021
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5

Fabia 2012. Baglygte slukker og knirkende lyd, når jeg kører over bump {{forumTopicSubject}}

Goddaw. Jeg har lige oprettet mig for at høre om der evt. er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har en Skoda Fabia 2012, som fungerer ganske fint, men den er begyndt at opføre sig underligt.

Når jeg starter bilen er alt fjong, men når efter lidt tid, når jeg kører over et bump, kommer der 3-4 4 knirkelyde fra bagsmækken, advarselslampen for pærefejl lyser og jeg kan konstatere at venstre baglygte slukker. Efter at have haft bilen slukket, virker baglygten igen, indtil jeg kører over et bump.

Det er jo ikke hensigtsmæssigt - er der tale om en løs forbindelse? Er der nogen der kan sige "Nååårh, du skal bare?" eller skal jeg have den til mekaniker, som skal bruge 15 værkstedstimer på at fejlsøge?

Mvh
Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fabia 2012. Baglygte slukker og knirkende lyd, når jeg kører over bump
  • #1   20. okt 2021 Har du forsøgt at sætte en anden pære i baglygten? Det kunne tyde på en dårlig pære eller på dårlig forbindelse, enten i et stik eller stik/kabelsko (stel) der sidder på karossen.
    Hvis det er svært at finde fejlen, ville jeg købe en ny baglygte


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    okt 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   20. okt 2021 Jeg har prøvet nye pærer. Det er samme issue desværre smiley

  • #3   20. okt 2021 Sidder baglygterne på klappen ???

  • #4   22. okt 2021 Klart dålig stedlforbindelse, når pæren ikke fejler noget.

    Din mysitiske "brummen" ved jeg dog ikke, du sige der bagklappen??

    Slidte gummidimser eller lign der?

    Prøve at tømme en dåse WD40 på den så går det nok væk ! (efter det med pæren !


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    okt 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   25. okt 2021 Tak for de gode forslag. Tilsyneladende var det et ledning i den gummisamling med ledning til baglygtemodulet som sidder lige under baglygtemodulet. Jeg møffede lidt med ledningerne og kunne mærke at den ene kunne komme længere ind. Jeg udførte dette i fredags og har ikke haft problemet i weekenden. Hvor holdbart det er vides ikke, men nu ved jeg i hvert fald hvor det er galt.

    Jeg har så kørt rundt med det i 6 mdr :-). Håbet om at det gik væk af sig selv osv. Det gør det jo aldrig.


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    okt 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   19. dec 2021 Ak ja. Jeg håbede alt var godt, men det var det jo ikke. Det kom hurtigt tilbage og nu er jeg så vred at jeg vil gøre noget ved det igen.
    Noget siger mig at det må være ledningsnettet der fejler. Jeg forestiller mig ikke at det er svært at skifte, selv for mig.

    Hvordan får jeg fat i nyt af dette? De har det jo ikke ligefrem i T-hansen.

    Det drejer sig om dette net, som vises i denne video og gerne enkelte fatninger:
    https://www.youtube.com/watch?v=0dxxCey0BCE

    Kan nogen hjælpe?


Kommentér på:
Fabia 2012. Baglygte slukker og knirkende lyd, når jeg kører over bump

Annonce