{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Toyota Avensis T25 tager ikke ordentligt gas {{forumTopicSubject}}

Hej,
Ja, bilen tager ikke ordentligt gas.
Det kan fx være når man trykker hårdt eller hurtigt speederen ned. Så sker der enten intet eller meget lidt og den går kun meget langsom op i omdrejninger/fart.
Men, hvis man så slipper speederen igen og trykker langsomt ned på den, så det ligesom den fanger sig igen og accelerer almindeligt igen.
Kan det være gasspjældet? Værkstedet har prøvet med nyt gasspjældpotentiometer uden held.
Har googlet mig frem til, at det måske kunne være gasspjældet som skal renses?
Er nyt koster over 2-3k og det lige grov nok. Hygger kan jeg ikke lige finde et ved her i Kbh.
Nogle tanker/forslag til hvad det kunne være?

Takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Avensis T25 tager ikke ordentligt gas
  • #1   7. dec 2021 Mon ikke en tester kan give svaret på hvad der er galt ?

    Hvis du bare reparerer i blinde kommer måske til at koste 10.000 kroner inden du må opgive at finde fejlen - og alligevel have en tester på .


  • #2   7. dec 2021 Helt enig. Men den har ikke decideret givet 'udslag' på noget der havde med gas/indsug at gøre.
    Ville vide, om andre havde prøvet lignende og hvad deres fejlkilde var


  • #3   8. dec 2021 uden en tester, til at fejlsøger..
    fejlsøger du i blinde

    det vil sige se om der er fejlkoder?

    og derefter se live data, om alle føler/sensor, arbejder/virker som de skal.

    ALT andet er rent gætværk.

    og bare fordi en anden har haft lignende symptomer, betyder ikke nødvendigvis, at din fejler, det samme.

    sådan kunne man fejlsøge før i tiden, men en bil, er meget mere komplekse i dag.

    og som skrevet ovenfor. hvis du gætter, så bliver det hurtigt, dyrt,
    i "bare" og skifte dele ud, ind til du finder fejlen.


  • #4   8. dec 2021 Det lyder som om der er andre kendte fejlkoder, det vil måske være smart at nævne dem, selvom de ikke umiddelbart er direkte relateret til motoren.
    På bmw, vil større abs fejl tvinge bilen i limp home mode, blot for at give et eksempel.


  • #5   8. dec 2021 Jeg sidder lige og læser Triscan News og her beskriver de hvordan de 3 EGR ventiler der sidder på sådan en Toyota ofte fejlmonteres fordi de af udseende er ens , men har forskellig indvendig diameter men forskellig styring .

    Min tanke var at der på din bil måske er monteret en forkert EGR ventil ?

    Jeg holder stadig fast i at du skal forbi et værksted med en ordentlig tester, også selvom det er sure penge her i december .


Kommentér på:
Toyota Avensis T25 tager ikke ordentligt gas

Annonce