662 visninger
|
Oprettet:
Tomgang/fueltrim {{forumTopicSubject}}
Jeg har en honda accord 2,0 r20a3 fra 2008.
Den er begyndt at ryste lidt i tomgang og så er mine short og long term fuel trims for høje, kun i tomgang.
Long term er ca +9
Short term er ca +7
Når jeg tager vacuum slangen af iacv og holder en finger for falder short term med det samme til +0.8.
Hvor går den slange hen?
apr 2021
Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 34
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 32 Svar: 858
nov 2010
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Jeg er dog også en af dem der ikke er glad for det engelske sprog blandet i det danske, men jeg holder det for mig selv og bander inde i mit hoved
nov 2010
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
Er det hvad der på engelsk kaldes evap canister?
Er der mon et filter der skal renses.
Jeg når ikke at rode mere med det da konen skal bruge bilen.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.399
nov 2010
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
Der er jo en solenoid ventil ved kulfilteret som kan være dårlig, men kan det også skyldes et dårligt benzin dæksel?
Hvis det var solenoid ventilen, ville der så ikke være en fejl kode at finde? Har læst at computeren selv tester om den virker ved at måle trykket.
Og kan det være andre ting udover en vakuum læk?
apr 2021
Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 34
Får ventilen plus og minus så tror computeren i mange tilfælde den er okay.
Mål vacuum til ventilen.
Plus
Og om den får tastesignal
Er de ting i orden så skal ventilen være dårlig
nov 2010
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
Og renser man sådan en eller er det en ny?
apr 2021
Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 34
Tomgang/fueltrim