{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Daniel J
Daniel J
Tilmeldt:
27. jun 2020
Følger: 12 Emner: 4 Svar: 4

Skift af bremserør på Renault Twingo {{forumTopicSubject}}

Så var jeg ved synsmanden idag, som sagde at jeg skulle udskifte det ene bremserør - De var ikke specielt rustne, udover en smule rust ved “samlingen”, men nok til at den ikke gik igennem ??

Jeg ved ikke hvad sådan noget koster at få udskiftet? Nogen der har måske kan anbefale nogen på Fyn, der har skruet hænderne rigtigt sammen smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af bremserør på Renault Twingo
  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 4
    #2   1. aug 2022 Plejer at bruge et værksted, men han holder ferielukket. Har du en idé om, hvad sådan noget koster? smiley

  • #4   1. aug 2022 Når det gælder bremserør er der normalt to problemer.
    Rørføringdvejen
    Om man kan få det fra hinanden uden at fucke kaliberen op.
    Der vil som minimum skulle bremse udluftet og personligt ville jeg skifte alt bremse væske når de alligevel er igang.

    Rørføring kan f.eks gå oven over brændstof tank eller andre steder som krævet st man skiller noget ad.
    Nogle biler kan man købe Kit til andre må.man bukke røret selv.
    Er rørføring simpel bør det ikke tage iver en time måske et par hundrede for rør og samlinger og 1 liter bremsevæske.
    Er det en skod sted så er det primært timerne sol løber op. Worst case er nok 3-4 timer hvis hele lofret skal skilles ad. F eks benzin tank og lignende mareridt.
    Igen betyder længden der skal skiftes, lidt for stumperne kg deres pris. Kit kan godt være lidt dyrere afhængigt af længde.


  • #5   2. aug 2022 "Bremserør må ikke være tærede i en sådan grad, at godstykkelsen i det tilbageværende metal er målbart reduceret, og der må ikke forekomme grubetæringer, der ikke vil kunne fjernes ved en let slibning/afskrabning"

    Rens dem af med noget sandpapir først og se, om ikke de er ok alligevel. Men du må ikke smøre dem ind i rustbeskyttelse bagefter, hvis den skal til omsyn, for synsmanden skal kunne se, at de er rensede og godstykkelsen er ikke reduceret. Hvis den skal til normalt syn igen, kan du være ligeglad og kan fedte dem ind så meget du lyster...


Kommentér på:
Skift af bremserør på Renault Twingo

Annonce