{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

M T
M T
Online Tilmeldt:
29. jan
Emner: 2 Svar: 9

Vedr. VW 2,0 TDI 177 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en VW Crafter fra 2018.
Problemet er den siger kølervæske niveau er lavt, når jeg slukker bilen, kan jeg se kølervæsken stiger igen i beholderen men den koger også.

Så slukker lampen men når man kører igen begynder den at sige der mangler kølervæske men når man stopper og ser på beholderen så er den Tom, men så begynder vandet at boble og vandet kommer retur igen.

Nogen der har bud på hvorfor?
Bilen har været stået stille i 1,5 år ca.


Kommentarer på:  Vedr. VW 2,0 TDI 177
  • #1   5. aug Termostat der hænger i lukket tilstand, eller tilstoppet et sted i systemet, vandet skal ikke koge.

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #2   5. aug Hvis termostaten hænger skal man så fylde kølervæske engang i mellem?

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #3   5. aug Det koger op igen i beholderen.
    Beholderen er helt Tom når den melder lav i bilen, men så går der 5 sekunder så kommer der vand i beholderen og koger.


  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #4   5. aug Er det så en ny termostat?

  • #5   5. aug Lyder umiddelbart mere som en toppakning. Hvordan ved du at det koger?

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #6   5. aug Jeg kan se når jeg åbner køleren at beholderen begynder at blive fyldt op og vandet koger når den stiger igen.

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #7   5. aug Men bilen bliver ikke varm kørte 200 km idag uden problemer selvom den sagde lav kølervæske

  • #8   5. aug prøv at tage termostaten ud og tjeck den åbner i kogende vand eller køb en ny samt få dit system trykprøvet..

  • casper n
    casper n Online Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.061
    #9   5. aug Det er et kendt "problem" på de motore. Tjek om silikat posen er intakt i beholderen. Ellers er det ofte tilstoppe varmeapparat, defekt egr køler eller utæt intercooler der er skyld i det.

  • casper n
    casper n Online Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.061
    #10   5. aug Vist samme motor opbygning som ligger i MAN tge, og de døjer med egr køleren som bliver utæt.

  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 951
    #11   6. aug Fyld den op på max med kold motor.

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #12   6. aug Hvis jeg fylder den op på Max sprænger den så ikke beholderen når den begynder at koge?


  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 951
    #13   6. aug nej. overtryksventilen i låget lukker det ud.

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #14   6. aug Tror du så den ville mangle vand igen?

  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 951
    #15   6. aug ikke andet ind at prøve

  • #16   7. aug Der er helt sikkert luft i dit kølesystem - luft ud i kold tilstand og fyld beholderen op til max mærket og start så motoren UDEN påsat kølerdæksel og lad så motoren køre 10 - 15 minutter så burde luft være ude af systemet

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 21 Svar: 1.231
    #17   7. aug anden kendt fejl er de/de elektriske hjælpepumpe/r , de kan gå til og så de finde på at koge i tomgang eller ved stop

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #18   7. aug Polobjørn hvordan lufter man så ud i kølesystemet?

  • #19   8. aug Sidder muligvis en luftskrue der hvor slanger til varme går ind i vognen

Kommentér på:
Vedr. VW 2,0 TDI 177

x