{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Bremseskive taber belægning {{forumTopicSubject}}

Hej.
Fik nye skiver og klodser på bagaksel for et par år siden.
Den ene kaliber har på et tidspunkt hængt lidt, men efter jeg er blevet mere flittig til at bruge håndbremsen er det gået over.
Jeg har nu opdaget at der er begyndt at komme nogle fordybninger i skiven 2-3cm flere steder, som at belægningen er faldet af i flager 3-4 steder.
Hvad kan det skyldes? Nogen siger det kan være fordi jeg bremser for lidt (kører en del motorvej).


Kommentarer på:  Bremseskive taber belægning
  • #1   13. sep 2022 rust bag den blanke belægning. skiver i bag er det typisk rust der ødelægger dem inden de når at blive slidt op. selv efter 2 år.

  • #2   13. sep 2022 rust bla forbi du bremser for lidt

  • #3   13. sep 2022 Tak for svar. Det giver god mening.

  • #4   14. sep 2022 Mange biler i dag, med skiver bag.
    Døje med det, da bilens bremsefordeling
    Gør den bremser ca 70% foran og 30% bag

    Det gør at man ikke bremse nok bag, til at holde rusten væk.

    På de biler, hvor håndbremse er indbygge i bremse kaliber
    Kan man dog afhjælpe problemet, ved en gang imellem,
    At trække håndbremsen moderat, når man kører lav hastighed, over en korte strækning.

    Så få man trykket klodserne hårde mod skiverne, og man bør kunne holde rusten væk

    Dem hvor håndbremsen ikke er indbygget i kaliber
    Der er man nød til jævnligt at skilde af og rense dem


  • #5   14. sep 2022 Døjer med det samme skifter sgu bare skiven bagi hver gang den skal til syn

  • #6   14. sep 2022 Husk at nogle biler har en type bremse flade til alm bremser og en anden til håndbremsen...

  • #7   20. sep 2022 Et nemt fiks er at når du kører fra motorvejen bremser du hårdt på rampen. Bare en gang dagligt og du får ikke problemer. Har en bekendt som kørte 140000km på et sæt skiver og klodser i en Skoda fabia

Kommentér på:
Bremseskive taber belægning

Annonce