{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Opel Astra G 1,6 8V med ekstremt højt benzinforbrug - Fejlsøgning {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg har mig en Opel Astra G, 1,6 8V fra år 2000. bilen er på papiret opgivet til at skulle gå 13,6 km/l, men det faktiske forbrug pr L ligger helt nede under det halve, på lige knap 6 km/l.
Bilen har en defekt toppakning, som står til at blive skiftet inden for den nærmeste fremtid, udover det, er det også den eneste umildbare fejl den har. Den lyser ikke i nogle af lamperne, og alt elektronik fungere.
Jeg mistænker nu, at den tidligere ejer, har haft en tester på den, for at slette eventuelle fejl, så den ikke ville lyse i motorlampen.
Jeg mistænker kraftigt at den har en defekt MAP sensor, og derved ikke kan finde ud af, hvor meget benzin der skal blandes sammen med luften, så den derved bare smider fuld tryk på benzinen og derved laver en meget tyk blanding.
Før jeg begynder at smide penge efter en OBD tester, og nye dele, vil jeg lige forhøre mig, om nogle herinde har oplevet noget lignende, eller måske har andre forslag til hvor fejlen kunne ligge? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Astra G 1,6 8V med ekstremt højt benzinforbrug - Fejlsøgning
Kommentér på:
Opel Astra G 1,6 8V med ekstremt højt benzinforbrug - Fejlsøgning

Annonce