{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

GPS udgang til lampe {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan se en løsning, hvis man nu gerne vil have en lampe/diode, som lyser ved f.eks. 135kmt?
Jeg tænker noget GPS, men hvor får man en udgang med signal fra?
Det skal ikke fra fra speederen/speedometer, da det bliver et for voldsomt indgreb.

Kommentarer på:  GPS udgang til lampe
  • #1   21. nov Hvorfor vil du have en lampe der lyser ved XXX km/t?

Man kan normalt sætte en advarsel på de fleste GPS'er, ved lige den hastighed man selv beslutter.

• #2   21. nov Eller sætte LIMit på fartpiloten til max 135 km/t
    (LIMit grænsen er aktiveret uden at aktivere fartpiloten)

• #3   21. nov Min gamle Octavia kunne jeg sætte sådan en grænse i MFD menu så gav den advarsel med en lyd. Tjek om du har det i bilen?

• #4   21. nov Det er fordi det er en af de tråde, hvor der er mere til historien smiley
    Det er ikke til en lampe, det er til strømmen til en laser jammer.
    Straffen for laser jammer er 2.500kr, men den skal kun være tændt ved +155kmt, så det ikke bliver opdaget ved lavere hastigheder.

• #5   22. nov Hej Brug autopiloten eller en hvilken som helst GPS modul eller mobil app til androj eller ævletelefon
    MVH Kp

• #6   22. nov Hvordan skulle det virke?

• #7   23. nov Hvis du er lidt kreativ køber du en Raspberry Pi og en GPS-modtager, sætter et relæ på en af udgangene og laver et script som tænder og slukker jammeren ved bestemte hastigheder. Fint lille weekend projekt.

profilbillede
  • #8   23. nov Det er helt perfekt det der!

• #9   23. nov og så har du også nummerplade rammer der vipper ned ved ønsket fart ;p

• #10   23. nov Haha ja, problemet er bare hvis der står en æggeskal og måler dig, så har han stadig en hastighed på dig, når han stopper dig.

• #11   23. nov Du kunne også overveje at køre ordentlig smiley

• #12   23. nov Sol, tuning 500+ heste så kan de jo prøve først ??????

• #13   23. nov #12: Så vil jeg nok hellere have en bøde, end at forsøge at køre fra politiet. Men selvfølgelig helst så lav en bøde som muligt.

#11: Det er let at sige, men vi laver alle fejl.
    Jeg har hørt at selv videobetjente der lever af at give andre bøder til dagligt, selv kan komme til at køre for stærkt. Det ved jeg ikke om du kan forestille dig?
    At de så ikke får en bøde, fordi man holder hånden over hinanden, det er jo bare heldigt. Ja verden er mindre end man lige går og tror smiley

• #14   24. nov #13: Vi laver alle fejl.. Så du mener at en anordning som blinker ved +155 km/t bevidner at du kommer til at køre for stærkt ved en fejl smiley
    Og prøver du at retfærdiggøre dit latterlige spørgsmål med at, "de andre gør det også" ??

Jeg håber IKKE du får held af dit skod projekt..
    Det er i forvejen farligt nok for vi andre i trafikken, vi behøver ikke endnu en tosse som drøner rundt og mener han er hævet over loven, og smartere end videobetjentene.. smiley

• #15   24. nov Det er fint du syntes mit spørgsmål er latterligt. Det er din holdning.

Jeg har f.eks. den holdning, at det er latterligt, når en tidligere hundefører, som nu kører videobil, at han ikke har forstand på helt almene forhold inden for hans fag.
    Og når han så sidder og kommenterer andres fart, mens han selv er blevet taget i at køre for hurtigt, så er det både latterligt og hyklerisk i min verden.

• #16   24. nov #15 - Og i dit lille hoved, betyder det så at det du gør, bare er helt ok. smiley

Jeg går ud fra at du har kørekort, så du er ældre end 6 - men det "argument" vidner om noget helt andet... smiley

Alle mennesker som gør noget snotdumt, forsøger altid at finde en måde at forsvare det - men det betyder ikke at det er acceptabelt.

Ingen her, ville normalt tage notits af din opførsel i trafikken - men når du udstiller dig selv på den her måde, får du naturligvis en reaktion.

• #17   24. nov Du tager fejl. Hvor ser du mig argumentere for noget som helst?
    Det eneste jeg beskriver, er min holdning til Per.

• #18   24. nov #17 - Så hele tråden omkring hvordan du får en laserjammer tændt når du kører over 155km/t, er hypotetisk? Det var bare for sjov? smiley

Det er ikke til en lampe, det er til strømmen til en laser jammer.
    Straffen for laser jammer er 2.500kr, men den skal kun være tændt ved +155kmt, så det ikke bliver opdaget ved lavere hastigheder.

Og når han så sidder og kommenterer andres fart, mens han selv er blevet taget i at køre for hurtigt, så er det både latterligt og hyklerisk i min verden.

Men i det sekund du så er en af dem der kører over 155km/t og vil bruge tid på at lave et system der kan beskytte dig når du gør det, er du en lige så stor hykler.
    Når det så er sagt, er der læssevis af andre metoder til at måle dig, end en laser.

Jeg sidder ikke og fortæller dig at det er en falsk sikkerhed, for det skal du nok selv finde ud af med tiden. smiley

• #19   24. nov Du er velkommen til at kalde det hyklerisk (selvom jeg ikke har forsvaret det på noget tidspunkt).
    Men du tager fejl, når du kalder det for et argument.

• #20   24. nov #19 - Det er ligegyldigt hvilket ord du sætter på det, for at retfærdiggøre dine tåbeligheder.

Essensen er at du vil køre 155+ uden der er konsekvenser ved det, og det vil du have vi andre skal hjælpe dig med.

Du kan umuligt blive overrasket over at jeg, eller andre, synes du er en klaphat. smiley

• #21   24. nov Beklager hvis jeg har formuleret mig på en måde, hvorpå du troede jeg var interesseret i at høre din mening.

• #22   24. nov #21 - Beklager hvis du tror det rager mig det mindste. smiley

Men hvis du er ligeglad - hvorfor svarer du så? smiley

• #23   24. nov For at fortælle dig at du tog fejl i din antagelse.

Kommentér på:
GPS udgang til lampe

x