{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.
  • Indstil vaskemaskine i vatter 350 kr.
  • Skifte pære på billygte 250 kr.
  • Rengøring af overflader og vægge 1.000 kr.
  • Opsætning af fire gardiner fra Jysk 700 kr.
  • IKEA møbelmontage. Kommode og opbevaringsskab 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E46 til E90
  • #1   17. jan Du er nok en af de første og måske eneste i verden der laver den løsning. Der er folk der har smidt E46 M3 motorer i E90´ere.
    Men du kommer sgu nok til at lave en masse med ledninger osv.

    Men endnu vigtigere - få en synsmand indover.

    Og sidst men ikke mindst - HVORFOR? smiley
    En 318i med defekt motor, pre LCI er vel 5-6000 værd i værdi.


  • #2   24. jan Jeg ville nok finde den rette motor eller en tak større fra samme serie.
    Man kan finde info om folk der putter nyere motorer i de fleste bmwer du bær reelt set kunne gøre der baglæns.
    Men når der er sagt tror jeg du er på et seriøst skråplan.
    Dertil kommer at M52b20 findes også i en M52B20tu så det skal du n8k også lige være sikker på.
    Endeligt så betyder det ret meget hvad motor der sad i e90 før. Der kan være forskel på en lille 316 og en 330 når det gælder gearkasse etc.
    Tænker du at bruge e46 ecu eller e90 for der opstår der også noget bøvl.
    Endeligt skal e46 leve op til e90 forurenings værdier.


  • #3   24. jan Altså bilen skal bygges til drift, og det er egentlig fordi der sidder pt en defekt 320i N46 motor i.

    Hvilken motor ville være være det mest optimale at gå efter?? 2JZ motorer begynder at være bøvlede at få fingre i, LS7 motor har været lidt i tankerne, men ellers har jeg undersøgt at en N54 motor skulle være god? Dog rigtig dyr.


  • #4   24. jan Hvis du skal drifte så er det i med en N54, på med single turbo. Det kan du vel gøre for 70-80000 med gearkasse, motor og turbo.



  • #5   24. jan Ved du hvilken gearkasse jeg skal have fat i?

  • #6   25. jan Du skal lige være obs på at der skal en del hk til en brugbar drifter.
    Så vidt jeg lige kan læse mig til, skal du op på mindst 200-250hk og gerne over.
    M52b20 har 150 på papiret. Alder spiller en rolle.
    Hvis du for alvor skal drifte tror jeg du skal læse godt op på motor og undervogns opbygning.
    Du skal lige kigge på crank scraper og windage control/tray. Det er reelt for at sikre at der er olie tryk også når du får g-kræfter på. Uden olietryk ryger hovedlejerne ret hurtigt, og så har du en benziner der lyder som en dieselhakker. Der findes et alternativ tror det hedder en accusump.
    Personligt ville jeg se om der er en nem måde at få mere olietryk på. På en E30 kan man bruge oliepumpen fra diesel motoren, ved ikke helt hvad der er muligt med de nyere motorer.
    Hvis det er første bil, ville jeg se om jeg kunne finde en brugt. Stumperne kan være meget dyre, men har relativt lav gensalgs værdi, så der er noget at hente på at overtage en fungerende drift bil. Kig på rallyinfo.dk og lignende sites, og hvis du har udstyret til at hente den selv, så kig på tyske mobile,de
    Og husk at drift bil = autotrailer eller lign, samt bil der er stor nok til at trække hele cirkuset.
    Du vil få meget svært ved at få en drift bil synet, primært fordi undervogns delene ikke er godkendte og har en tendens til at være ret synlige.
    Held og lykke med projektet


Kommentér på:
E46 til E90

Annonce