528 visninger
|
Oprettet:
E46 til E90 {{forumTopicSubject}}
Hey forum.
Jeg har mig sådan en fin E90’er jeg skal have skiftet motor i.
Jeg har skaffet mig en M52B20 motor fra en E46. Men er det plug and play i en e90 i forhold til gearkasse, motorstyring og sådan.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.904
Men du kommer sgu nok til at lave en masse med ledninger osv.
Men endnu vigtigere - få en synsmand indover.
Og sidst men ikke mindst - HVORFOR?
En 318i med defekt motor, pre LCI er vel 5-6000 værd i værdi.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 20 Svar: 1.280
Man kan finde info om folk der putter nyere motorer i de fleste bmwer du bær reelt set kunne gøre der baglæns.
Men når der er sagt tror jeg du er på et seriøst skråplan.
Dertil kommer at M52b20 findes også i en M52B20tu så det skal du n8k også lige være sikker på.
Endeligt så betyder det ret meget hvad motor der sad i e90 før. Der kan være forskel på en lille 316 og en 330 når det gælder gearkasse etc.
Tænker du at bruge e46 ecu eller e90 for der opstår der også noget bøvl.
Endeligt skal e46 leve op til e90 forurenings værdier.
jun 2021
Følger: 11 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
Hvilken motor ville være være det mest optimale at gå efter?? 2JZ motorer begynder at være bøvlede at få fingre i, LS7 motor har været lidt i tankerne, men ellers har jeg undersøgt at en N54 motor skulle være god? Dog rigtig dyr.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.904
jun 2021
Følger: 11 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 20 Svar: 1.280
Så vidt jeg lige kan læse mig til, skal du op på mindst 200-250hk og gerne over.
M52b20 har 150 på papiret. Alder spiller en rolle.
Hvis du for alvor skal drifte tror jeg du skal læse godt op på motor og undervogns opbygning.
Du skal lige kigge på crank scraper og windage control/tray. Det er reelt for at sikre at der er olie tryk også når du får g-kræfter på. Uden olietryk ryger hovedlejerne ret hurtigt, og så har du en benziner der lyder som en dieselhakker. Der findes et alternativ tror det hedder en accusump.
Personligt ville jeg se om der er en nem måde at få mere olietryk på. På en E30 kan man bruge oliepumpen fra diesel motoren, ved ikke helt hvad der er muligt med de nyere motorer.
Hvis det er første bil, ville jeg se om jeg kunne finde en brugt. Stumperne kan være meget dyre, men har relativt lav gensalgs værdi, så der er noget at hente på at overtage en fungerende drift bil. Kig på rallyinfo.dk og lignende sites, og hvis du har udstyret til at hente den selv, så kig på tyske mobile,de
Og husk at drift bil = autotrailer eller lign, samt bil der er stor nok til at trække hele cirkuset.
Du vil få meget svært ved at få en drift bil synet, primært fordi undervogns delene ikke er godkendte og har en tendens til at være ret synlige.
Held og lykke med projektet
E46 til E90