{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Koebben
Koebben
Følgere: 28 Emner: 49 Svar: 75

Gearskifte er ikke blødt på Seat Altea XL {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået mig en SeatSeat Altea XL 1.2 TSI fra 2014, i stedet for min model fra 2011, som er magen til.

Til trods for at den har kørt færre kilometer, så er gearskiftet mere slidt. Det er ikke lige så blødt og let/fast, som i min gamle bil, hvilket nok skyldes, at de tidligere ejere ikke har kørt lige så blødt som jeg.

Kan jeg gøre noget ved dette - fx udskifte nogle sliddele?

Pfh tak ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearskifte er ikke blødt på Seat Altea XL
  • #1   24. okt Det kan være noget så simpelt som et service på gearkassen. Men det kan i princippet være mange ting. Men olieskift på den i første omgang ville jeg selv gøre.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.309
    #2   24. okt hvis det er en manuel kasse så start med at kontrollere og evt smøre de udvendige dele af skiftemekanismen på gearkassen
    der skal ikke meget skidt eller gammel tørret smørelse til før det går trægt
    nogle af dem kan også grundjusteres men det er som regel kun nødvendigt hvis man har skiftet noget i mekanismen eller hvis noget er blevet voldpikket fordi det har gået trægt

• Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

#3   24. okt #2
    Det er en manuel gearkasse. 6 trins.
    Hvordan smører jeg de udvendige dele af skiftemekanismen på gearkassen?
    Jeg har aldrig lavet noget på en gearkasse før.

• #4   25. okt Det kan også være dualmasse svinghjulet der er gået i stykker, det kan være koblingen, det kan være foringen, det kan være udrykkerlejet, det kan være trætte kabler, det kan være trætte bøsninger i gearkonsollen osv osv.
    Det du beskriver er at gearskiftet er som at røre i en suppe, og du har problemer med at finde gearet? Eller er svær at få i gear? Ville koble kablerne fra på gearkassen og så se hvordan gearstangen opfører sig. Det hedder fejlsøgning smiley smiley

• Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

#5   25. okt Den er ind imellem lidt svær at få i særligt 1. og 2. gear. Den har fået ny kobling sidste år.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#6   25. okt rød pil , en bøsning de kan blive tør og træg

profilbillede
  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#7   25. okt gul pil , en glideklods der også kan blive tør , så kan den kæntre i sporet

og så er der øjerne for enden af skiftekablerne , de kan også blive tørre/rustne

hvis den har fået skiftet kobling har man haft skiftekablerne af , så skal de muligvis grundjusteres , der er masser af videoer på tuben der viser det

profilbillede
  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 340
    #8   28. okt Tag nu til en mekaniker, fedterøv smiley

Kommentér på:
Gearskifte er ikke blødt på Seat Altea XL

Annonce