{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

4AGE tændingsproblem {{forumTopicSubject}}

Har fået lagt en std. motor i min AE82 GT imens jeg skal have gang i noget sjov med den motor som lå i den før.

Den nye motor, en 2. gen. 4AGE, er samlet færdig og smidt i og den gad ikke starte. Det hjalp så at sætte tændingsrækkefølgen til 1-3-4-2 i stedet for 1-2-4-3 smiley

Den starter som den skal, men går kun på 3 cylindrer!
Tænkte med det samme det var manglende kompression, for det har jeg været ude for før, men kompressionsmåleren viste mellem 14 og 14.5 bar på alle 4 cylindrer. Gnisten på tændkabel 2, 3 og 4 kan springe omkring 5 cm når man hiver kablet af motoren mens den er startet. Og man kan tydelig høre forskel på motorgangen hvis man piller tændkabel 2,3 og 4 af.
Piller man derimod tændkabel 1 af, sker der ingenting og der vil gnisten kun sprine maks 1 cm!

Prøvede at smide en kammerats rotor, dæksel og tændkabler på, men den gjorde det samme. Monterede det så tilbage på min kammerats bil og der virkede det som det skulle.

Min konklusion er at det er strømfordeleren der er død. Men hvad ville i tro det er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4AGE tændingsproblem
Kommentér på:
4AGE tændingsproblem

Annonce