{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.584 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Tilmeldt:
10. feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Hjælp knækket gløderør i Mercedes 300d {{forumTopicSubject}}

Jeg er der nogen der kan hjælpe mig, er igang med at skifte gløderør på en mercedes 300D fra 1996, Det gik også fint lige ind til jeg skulle have den sidste af den der sidder længst tilbage på motoren, jeg vidste godt at det er et meget kriminelt område, og man ikke må brække alt for meget med den, men jeg tog knap nok fat og den knækkede, hvilket giver min en anelse om at der er andre før mig, der har haft problemer med den også bare ladet den sidde.. men gode råd er dyre ny hvor jeg slet ikke kan komme ned til den... skal jeg tage toppen af og bore den ud?? vil blive vildt glad hvis nogen har en løsning på det irriterende problem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp knækket gløderør i Mercedes 300d
  • #1   3. jan 2010 du ender helt sikkert med at skulle have toppen af ja, men inden prøver man jo altid 217 ting...

    men når den sidder så træls er det jo svært at komme til i sig selv, ellers kunne man jo ha boret igennem den på stedet, .. og forsøgt at skrue stumpen ud, ... hvis man er sikker på stempel mv. er kørt i bund..


  • #2   3. jan 2010 Min far har lige været samme situation med hans Toyota Landcruiser BJ-75.

    Det endte med at topstykket måtte af og laves den vej, kostede 30.000 kr.. alt i alt


  • #3   3. jan 2010 Yep det er et kendt fænomen .... på forskellige mærker... mange har også tendenser til at dyserne gror fast specielt Renualt diesel har mange probs, men der er jo kun en vej, at makke med det, varme det lidt op, og se om man kan få det slået løs eller noget, men der er jo somregl en grund til det knækker.

  • #4   3. jan 2010 nu kender jeg ikke noget til den bil model.

    men har da et par forslag.

    1 et bor ned i den nok ikke helt igennem men et stykke i den, så kan du få sådan en med "omvendt gevind" som du skruer ned, på et tidspunkt tager den fat og du skruger røret ud.

    2. slå en skruetrækker eller sådan noget ned i den så du ligesom laver et "hul" eller sådan som passer med skruetrækkeren, evt. en slag skruetrækker.

    3. pil toppen af og få den ud den vej.


    alle 3 har sine fordele og ulemper.

    personligt ville jeg prøve med nr. 1 først også hoppe til nr. 3 bagefter.


  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #5   3. jan 2010 ja jeg er også bange for at det bliver en dyr omgang 30.000 kr er fandeme mange penge, den sidder jo lige præcis sådan at det er umuligt at lave uden toppen skal af, men bore varme og boldt-uddriver er nærmest det eneste løsning..

  • #6   3. jan 2010 det er et kendt problem på den model.. kender en der gjorde det samme og spurgte ved mercedes og de henviste til et firme i hirtshals som de brugte når det skete for dem.. og han fik det ud uden at have toppen af..

  • #7   3. jan 2010 Det koster IKKE 30.000 på sådan en 300d kværn !! ikke engang i nærheden

  • #8   3. jan 2010 tag og fjern alt omkring gløderøret.
    og lad for gud skyld være med at bore det ud stumpen falder ned i cylinderen og så sakl toppen af.
    tag en skive med et 8mm hul i og svejs den fast og der efter tag en møtrik og svejs fast på skiven det kan tage nogle forsøg.
    ellers lev med det og lad det side.


  • #11   3. jan 2010 ville gøre som daniel skriver det plejer jeg og gøre,, er diesel mekaninker, og det er hurtigst og nemmest, mest for de at i det du svejser en møtrik på varmer du lige steddet samtid, mega smart og hurtigt, dum ide og bore,,

    bare min mening og afaring.


Kommentér på:
Hjælp knækket gløderør i Mercedes 300d

Annonce