{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.035 visninger | Oprettet:

Skal den dø = Fiat Cinquecento 1,1 sporting {{forumTopicSubject}}

Hej ale..

Håber der er en der lige kan hjælpe med et lille problem....

Bilen er en årgang 1995 og har kørt fint i flere år...

Men hende der har den har fortalt at den i sidste uge begyndte at "nøle" lidt når den fik gas....
Og i mandags stod den i ca. 5 minutter i tomgang og døde helt...

Hun fik falk tilkaldt og de prøvede med startgas men intet skete...
Jeg har så fået den ind. og het lavet følgende....

Nyt tændrør...
Nye kabler.....

Det er nu fuld gnist på alle rør når motoren turnes,,, har tjekket flere gange...

Men den starter ikke...

Jeg har skiftet relæmotulet ud til tænding (ved motortyingen)
Har sat en anden mab sensor på...

Målt tændspolerne ud.. og de viser at der ikke skulle være noget i forhold til autodata....Ohm...

Tjekket alle stik.... og giver hele møget en gang kontaktrens. selv om de ikke så irret ud eller lign...

Tjekker om der kommer benz både ved tilgang og retur..

Målt på dysen (ohm) og det stemmer overens med autodate.
Målt på ledningssiden af dysen. og den den viser batterispænding....

Dog blinker den ikke med diodetest som fejlfinding forelår i autodata...

Hverken startgas eller en snaps i kabu hjælper den er helt død....

Men så kommer det jeg ikke fårstår....

Hvis jeg får en til at dreje nøglen (turne motor) så sker der intet men tager jeg stikket at dysen så kommer der lidt liv i den stakkels bil. og den står og halterca. 20-30 sekunder og så forvinder alt liv igen. og sætter jeg så stikket på igen. så starter den og dør omgående igen. og så kan jeg gøre det samme igen med samme resultat...

Jeg er blevet anbefalet at købe nye tændspoler. fordi den ikke kan starte med startgas. men kan så ikke fortå hvorfor den så springer i gang når man tager stikket af dysen...???
Og pløkkerne gnister fint når man tager dem ud og ligger dem oven på toppen...

Har også haft tændingspistol på mens tændrøerne sad på, og den blinker, dermed er der jo også gnist (må man formode) når rørene er monteret...

Og hvad har dysen med tænding at gøre når man tager stikket af ???

Er der en der kander problemet eller ved hvad der kan være galt..

Det er lidt træls for mig at have sådan en bil inde. og især når ejeren ikke har så mange penge at råde over. og jeg har lovet at hjælpe hende...

Alternativt kan jeg jo bare sige at hun kan køre den til fiat... men igen man har vel også sin stolthed... ;-))


Kommentarer på:  Skal den dø = Fiat Cinquecento 1,1 sporting
  • #1   12. okt 2011 hvad med kompression? og står den i takt på tandremmen ? (;

  • #2   12. okt 2011 Har ikk målt comp endnu.... men den lyder ok.. men tjekker det idag...

    Men hvad angår takt.. så skulle den jo slet ikke komme bare fordi man tager stikket af dysen...??? men ret mig hvis jeg er forkert på den....


  • #3   12. okt 2011 jeg ville oss skyde på at det var noget kompressions relateret smiley

  • #4   12. okt 2011 Krumtap eller knast føler ?

  • #5   12. okt 2011 Så vil den jo ikke give gnist vel..???

    Må ned og prøve og måle lidt mere på den....


  • #6   12. okt 2011 nu siger du at den ikke blinker på dyserne, men at der er batt spænding ?? hvis der er det så står dyserne åbne heletiden og den drukner !

  • #7   12. okt 2011 Ja det er jo en monopoint.... så kun en dyse..

    Men når je tager krumptaps føleren fra i stikket, så forsvinder tænding fuldstændigt, så den del virker...
    Men kan læse at der i samme føler er omdrejninfføler....

    Kan det være den der styrer tænding og den anden der styrer benzin...???


  • #8   12. okt 2011 kender desvære ikke noget til den motor, men hvis dysen står åben heletiden, er det dit problem, om det så er ledningsnet, boks eller føler er et godt spørgsmål smiley

    hva for nogle følere er der ?


  • #9   13. okt 2011 Lavede comp test på den igår, og de lå alle næsten på 7,7 bar....

    Krumtaps føleren har 3 ledninger, og når man måler på den så er der ingen modstand i de to stik som der burde være modstand i...
    Derimod er der modstand i den modsatte side af stikket alstå (midt og til højre) men dem der skulle være modstand i (midt og til venstre) er der intet...

    ifølge Autodata, skulle denne krumtapsføler både have krumtapsføler og omdrejnings føler indbygget, og det var derfor jeg spurgte hvilken af dem der klarer tænding og hvilken der klarer benzin.. for det skriver Autodata intet om, men når der er tænding og der er korekt modstand i dysen og på ledingiden af dysen, men at når man sætter en lysdiode ind over så tænder og slukker dioden godt nok, men når motoren turnes så blinker den ikke som den skal, så jeg kunne have en mistanke om at det er krumtapsføleren der styrer dysen og omdrejnings føleren der styrer tænding...

    Har også målt på spolerne og den sekundære og primære vinding har også den korekte modstand,

    Og under brændsstof styring er der jo også tempføler og den er også korrekt..

    Mapsensoren ser også ud til at være ok, ligesom tændingmodul relæet...

    Og til sidst er der jo selve motorstyringen.....

    Tandrem står også korekt....

    Men har faktisk opgivet bilen nu. for pigen der har den har som sagt ikke det vilde af penge til forøg....

    Men mit eget bud ville være krumtapføleren, og hvis det ikke er den, må det jo være motorstyringen...

    Bilen har også en kollisions sikring og denne er også tjekket og målt ud, og er også ok.....

    Men tak for forsøget..... ;-))


  • #10   13. okt 2011 en omdr føler kunne være et meget godt bud, vær opmærksom på om det er en indugiver eller en hallgiver det er kun indu giveren du kan "ohme" hallgiveren får strøm fra motorstyringen typisk 5 eller 12v smiley

    det var så lidt smiley


Kommentér på:
Skal den dø = Fiat Cinquecento 1,1 sporting

Annonce