{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Tandrems skift? {{forumTopicSubject}}

Hey,

min tandrem piver, efter mig og kæresten trillede en tur på stranden idag... der er helt sikkert kommet noget fint sand ind et sted hvor det ikke hører hjemme!

men altså, hvad koster sådan et tandremsskift inkl. vandpumpe?

og kan man købe de der kit's, og så gøre det selv eller?


på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrems skift?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   26. feb 2012 Lige din model, som du så fint har skrevet er 19874572154 kr desværre..

  • #2   26. feb 2012 sikker på det er tandremmen?

  • #3   26. feb 2012 Det nok et remhjul,, Men ja rem bør udskiftes i samme omgang..

    Pris Afhænger selvfølgelig af bil model????+


  • #4   26. feb 2012 Hvis du stiller de spørgsmål som du gør, så vil jeg ikke råde dig til og gøre det selv ihvertfald.. Og prisen er der stor forskel på fra bil til bil smiley

  • #5   26. feb 2012 beklager, det er en 306 2,0 HDI fra 99' smiley


  • #6   26. feb 2012 Din tandrem kan aldrig nogen sinde hyle! Det er bare din kielrem den koster sikkert 100 kr for en ny! Din tandrem skal kun skiftes hvis den har kørt mellem 60-80 tusind kilometer! Men det piveri har intet med din tandrem at gøre! Bare stram din kielrem op så går det væk! Det er den gummirem der trækker generatoren for at skære det ud i pap.

  • #7   26. feb 2012 Thomas en tandrem kan sagtens hyle..

  • #8   26. feb 2012 Nope..

  • #9   26. feb 2012 jo

  • #10   26. feb 2012 Det har jeg godt nok aldrig set eller hørt før. Hvordan skulle den hyle, den kan jo ikke glide! Hvis de kammer over fordi den ikke er strammet korrekt så hyler det da heller ikke
    Så det kan da højest blive lejet i opstrammer hjulet så


  • #11   26. feb 2012 kan det vare fordi at der er kommet sand evt lidt slatvand op under kileremmen? og så den hyler?

    jeg oplever det tit/ofte ved traktorer at de hyler, og så strammer man kileremmen, så er det væk...


    kræver det special værltøj at stramme den på en bil? eller er det bare en 17" fastnøgle og et koben som på en traktor? smiley


  • #12   26. feb 2012 Nu skriver du den aldrig nogensinde kan hyle.

    Den hyler hvis den ikke er strammet rigtig op.. Oftest for stramt...

    og tit ved montering af ny rem kan den hyle lidt de første par hundrede km. hvis remmen er strammet en smule for meget. Ofte uligner det sig dog i at remmen giver sig lidt

    Ikke af det er det som er problemet i dette topic smiley


  • #13   26. feb 2012 Det kan være mange grunde med lige meget hvad det er, er den sikkert bare for slap hvis ikke den er slidt op! Hvis den køre med automatisk opstrammerhjul så kan det måske være slidt! Hvis den ikke gør det, så er det bare enten generatoren eller et opstrammerhjul du strammer den op med. Og ja du kan godt bruge et koben men stram det nu ikke for hårdt så ryger lejet i generatoren efter lidt tid.

  • #14   26. feb 2012 henrik af ja det er bare lige som på en traktor smiley

    og thomas J jeg har ikke set en tandrem hele men tilgengæld har jeg set at det er et leje der hyler som det nemt kan være


  • #15   26. feb 2012 RA

    Vi er enige om et rem hyler fordi den glider? Hvordan skulle en tandrem hyle? den kan jo ikke glide på nogen som helst måde! Jeg har set tandremme sprænge eller blive revet fra hinanden fordi nogen har strammet dem for hårdt men de har aldrig sagt en lyd.. Men lad det nu ligge. Han kan lige tjekke den kilrem først det er da det billigste


  • #16   26. feb 2012 Ja det var også det jeg skrev til R A at nogen gange kan opstrammer hjulet larme eller lejet i vandpumpen men det plejer nu mere at larme end hyle. Men nok om det. Du må lige se om du kan se om kilremmen er slap så stram op og testkør og så ta den der fra

  • #17   26. feb 2012 For at være sikker er det da ret hurtigt at afmontere multiremmen og starte den for at høre om lyden forsvinder eller fortsat er der.

  • #18   26. feb 2012 En kilerem hyler hvis den glider ja. Men en tandrem hylder fordi den er strammet for meget.. Har oplevet flere gange ved tandremskift. Ofte er det bare en lille smule selvom den er spændt efter tolerance data for bilen. Men som skrevet før er det bare til udligner det sig når den nye rem giver sig en smule som de altid vil gøre...
    hyleriet her vil følge omdr. selvfølgelig.


  • #19   26. feb 2012 Altså vand eller fugt kan godt få den til at glide, så hvis den har været lige på kanten til at være for slap og den så har fået lidt fugt og den så hyler nu.

    Men lige hvordan det er på din bil ved jeg ikke har aldrig lavet det på en pug, men tag en kig ned og se hvordan. Hvis du har lavet det på en traktor ved du da lidt om hvad det handler om. Enten er der en automatisk fjedre belastet opstrammer, eller er det en anordning du selv strammer op, evt med generatoren. Så du må ud og kigge


  • #20   26. feb 2012 Jeg kunne forestille mig den var fjederbelastet (:

    mern jeg må lige tage et kig på det imorgen (:


  • #21   26. feb 2012 Nu kender jeg ikke til sådan en 306 2,0 HDI, men vær opmærksom på at forkert montering af tandrem kan koste en motor.
    Man kan typisk godt selv skifte en tandrem og vandpumpe, men man er nødt til lige at sætte sig ind i tingene og være forberedt på at det kan gå galt smiley


  • #23   26. feb 2012 Henrik A, Vil næsten væde med at det er din generator rem der hyler, prøv at starte med at sprøjte lidt silicone spay på remmen mens bilen køre, holder det så op så er det bare en ny rem. Du kan ikke selv stramme generatorremmen op på den da den køre med automatisk remstrammer. Hilsen Peugeot mekanikeren men sin egen 306 2.0 HDi. Har du flere spørgsmål så er du velkommen til at skrive en PB

  • #24   26. feb 2012 Betina/Jimmy P
    remskiven på krumtappen hyler da ikke som sådan den klapre mere hvis den lige slipper lidt men man er ikke i tvivl om at der er noget galt hvis vulkaniseringen i remskiven slipper helt


  • #26   27. feb 2012 jeg var ved mekanikeren idag, og han gav det noget alm. WD40 bare direkte ned på rem og remskiver, og så holdte det om, men det er kommet igen her til aften..

  • #27   27. feb 2012 Henrik: Det er din rem der er blevet gammel og hård i vulkaniseringen, skift den og riv remhjulene en tur med fint sandpapir inden du sætter den nye på.

  • #28   27. feb 2012 Så må du bare lige ind og købe en ny imorgen

Kommentér på:
Tandrems skift?

Annonce