{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.181 visninger | Oprettet:

David N
David N
Tilmeldt:
29. sep 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Mazda 626 - Svingende omdrejninger i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en Mazda 625 1,8 årgang 92 . Den er i dag begyndt at svinge i omdrejningerne i tomgang. De kan svinge helt fra 1k til 3k samt den hopper op og ned i dette interval. Når bilen kører kan det dog ikke mærkes medmindre den kommer ned i lave omdrejninger.

Samtidig virker varmeapparatet absolut ikke optimalt (varmer meget meget lidt).

En af Jer brugere som kan hjælpe mig til hvad der kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 626 - Svingende omdrejninger i tomgang
  • #1   6. nov 2012 Tomgangregulatoren, prøv og skift den og se om det hjælper smiley

  • #2   6. nov 2012 Det plejer helt sikker at være utæt indsugningsmanifolds pakning, du kan teste det ved at sprøjte bremserens rundt ved pakningen, så reagerer omdrejninger når du rammer det sted hvor den er defekt.

  • #3   6. nov 2012 Vil give carsten ret, da jeg stod i lære ved mazda var det en af de første ting jeg lærte at lave på en 626. Disse pakninger bliver utætte for et godt ord.
    Bremserens eller andet som motoren kan reagere på, sprøjter du bare ned langs med samlingen ved topstykke/indsugnings manifolden, og ændre motorgangen sig det mindste, så er pakningen utæt.
    Hvad angår varmeapparatet, så tænker jeg om det måske er en thermostat som hænger lidt åben? Bliver bilen ordentlig varm? Tempmåler hvad viser den?
    Kunne også være et tilstoppet varmelegeme inde i instrumentbordet som er skyld i det, så der er dårlig cirkulation i det.


  • #4   6. nov 2012 Er der vand på???
    Både tomgangen og varmen kan være pga. for lidt vand....
    Eller ville jeg også tjekke stikket til lambdasonden,,,
    samt selvfølgelig ovennævnte.


  • #5   6. nov 2012 utæt indsugningsmanifolds pakning! Har haft det samme problem med min

  • David N
    David N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   7. nov 2012 Mange tak for alle de svar.

    Jeg stod med hjelmen åben hjemme på min gade, hvor der gik en tilfældig person forbi. Han sagde på 2 sek at det er toppakningen der er gået. Kan jeg være sikker på det og hvad koster sådan en omgang?


  • Joergen B
    Joergen B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   2. mar 2013 Hej med jer.. jeg er lige blevet ejer af en Mazda 626 fra 1994. har det samme problem med ujævn tomgang. Kan man selv skifte den indsugningspakning? kan man klare det hele oppe fra eller skal den på lift???

  • jesper C
    jesper C Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   16. aug 2013 Hmm,,, tog en vandkande med ud og hældte 1,5 liter vand på kølesystemet, så nu kører den som en ny igen,, billigeste rep. til dato

Kommentér på:
Mazda 626 - Svingende omdrejninger i tomgang

Annonce