{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Vedr. Koldstart af vw bora 2.0 APK {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har problemer med at starte bilen når den er kold, den skal prøves til ca et minut, så kører den fint, og starter også fint efterfølgende.

Jeg har udlæst med VCDS: Sonde 2 efter kat. Urealistisk signal -periodisk, kølevandstemperatur urealistisk signal -periodisk.

Nogen gode forslag?

Det skal lige nævnes, at den gør det hver gang den er kold


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. Koldstart af vw bora 2.0 APK
  • #1   30. jun 2013 Det lyder til at være din føler til kølevandet der trænger til en udskiftning.

  • #2   30. jun 2013 Okay, havde ellers tænkt lambdasonden som synder, men den har måske ikke det store at gøre med temp på motor?

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #3   30. jun 2013 hvis tempføler viser for kold smider den mere benz ind end katten kan tage, så vil sonde 2 vise noget forkert

  • #4   30. jun 2013 som luske skiver er det meget logisk af det er din vand temp sensor. for din sonde 2 er en kontrol sonde der måler om katten gør hvad den skal.


  • #5   30. jun 2013 Som der er nævnt din kølevandstemperatur sensor, næsten helt sikkert, men du kan jo hurtigt se med en tester hvad føleren siger af temp. hvis de er døde viser de typisk noget helt hen i vejret som -99 grader eller -40grader. Eller du kan ohme den ud med et multimeter, mener værdien skal ligge mellem 3K- og 4Kohm ved kold motor. (ret mig hvis jeg er forkert på den)

  • #6   30. jun 2013 @luske: jeg kan godt se hvad du mener, men det er jo netop ved koldstart at den gør det, derfor ville det for mig være naturligt at den netop skal bruge ekstra benzin... Jeg ville kunne forstå det hvis den gjorde knuder ved varm motor. Eller er jeg helt afsporet?

  • #7   30. jun 2013 Jeg prøver også lige at smide multimeteret på og udlæser modstanden ved kold motor.....

  • #8   30. jun 2013 Bilen bliver jo druknet smiley har du aldrig haft en knallert du har stået og trampet i indtil du var døden nær?? smiley netop fordi den var druknet, det sådan set lidt det samme.

  • #9   30. jun 2013 Ah.... Jo, den gamle Puch har givet krampe i lægmusklerne før smiley haha.
    Jeg prøver at skifte temp sensor først, det jo ikke den store udskrivning...


  • #10   30. jun 2013 Haha nemlig, gode tider! smiley ja det tror jeg også roligt du kan gøre, koster vel en små 300 bobs

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #11   30. jun 2013 du må ud at måle , tænk lige på hvis den siger -40 grader når det egentlig er +15 smiley

    husk også at måle på den rigtige føler eller den rette kreds i føleren hvis det er en dobbeltføler (4 ben i stikket 2 til styringen og 2 til instrumentet)


  • #12   30. jun 2013 Ja, der er vist 4 ben i føleren.... Har lige hentet komplet servicemanual på eRwin, så der burde stå hvilke ben der er til hvad

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #13   30. jun 2013 så er det bare igang smiley

Kommentér på:
Vedr. Koldstart af vw bora 2.0 APK

Annonce