{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Tuning til passat TFSI {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg faldt lige over dette Link her : http://www.ebay.de/itm/Golf-GTI-Passat-3C-A3-8P-A4-8E-B7-Seat-Leon-2-0-TFSI-70-MM-Tuning-Drosselklappe-/331338065127?pt=DE_Autoteile&hash=item4d2549a4e7

Ved i om det giver de antal hk bare ved at montere den? Eller skal man justere om i styreboksen? Og om den passer lige på. ?

Jeg skal nemlig også have chippet min bil om det er bedst jeg venter med det indtil den er monteret på?

Har også kigget på dette her : http://www.ebay.de/itm/VAG-Motorsport-Downpipe-Hosenrohr-fur-VW-Golf-5-GTI-2-0-TFSI-200-CPSI-Zellen-KAT-/181540706688?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3APassat%7CPlatform%3A3C2&hash=item2a44ab5980

Hvis jeg montere de 3 ting hvad vi i mene jeg ender på af hk og nm??

Kommentarer på:  Tuning til passat TFSI
  • #1   26. okt 2014 Hvis du monterer noget af det, efter du har chippet bilen, så kan du godt regne med en ny chipning. Så det bedste ville da at vente, hvis du har planer om at montere forrør osv smiley

• #2   26. okt 2014 Tag og Google lidt om den motor. der er MANGE som bygger på den motor.

har nu aldrig hørt om folk som har skiftet gasspjældet for at få mere effekt..

Lad være med at købe noget ebay udstødning.
    APR-Miltek-BCS osv ved man at virker..

Udstødningen fra en Golf 5 passer heller ikke på, mener da din motor er langsliggende?

Du skal ud og have fat i.
    3" forrør 2.75" udstødning.
    Indsugning.
    Bedre højtryksbenzinpumpe.
    Throttle body kit, så man rykker rundt på dump ventilen.
    Og et par andre små ting smiley

Så laver du 270 hk + og 400 nm + smiley

Ret mig lige hvis jeg husker forkert smiley

• #3   26. okt 2014 Jeg orker ikke give så mange tusinde kr på et miltek system. En chip giver ifølge de kloge hoveder ca 45 HK mere. Så lander jeg på 245 HK. Ca

Men det skal lige siges. Jeg vil ikke kære på okt 98 eller Vpower.

Jeg har prøvet alle de ting på min tidligere s4 og jo det virker skam også. Men det kostede satme også smiley og syntes i længden ikke det var det værd. Prøv evt tjek min S4 ud på min profil. Der havde jeg lavede alt om til RS4.

På min passat nu vil jeg gerne på de 260-270 HK og stadig kunne køre på blyfri 95

Derfor jeg tænkte hvis man chipper den og så en anden gaspjæld på så burde man jo ligge på de 260 hk?? Eller tager jeg helt fejl?

• #4   26. okt 2014 Chip og forrør er vejen frem, og evt en upgrade hpfp pumpe

• #5   26. okt 2014 Sensation, drop de ting du har kigget på.

Få lagt software i fra enten APR eller REVO. Der kan du skifte mellem 3 prg: Standard, 95 oktan og 99 octan.

Man opdeler tuningen i stage inden for tuning af TFSI.

Stage 1=Chipning=250 hk
    Stage 2=Chipning+3" forrør og større indsugning= 270-280hk.
    Stage 2+=Chipning+3" forrør+større indsugning og større højtryksbenzinpumpe= 285+ hk.

Men med større pumpe trækker den meget bedre i det hele taget! Men husk en anden kobling allerede ved chipning. Nogle holder til 2+ som min, men nogle glider bare ved chip.

• #6   26. okt 2014 Forrør, chip og benzinpumpe ville jeg vælge, evt opgrader din indsugning samtidig

At opgradere gasspjæld tror jeg ikke vil give meget på en KO3 lader, der skal du nok højere op i effekt

Michael motoren ligger på tværs i Passat

• #7   26. okt 2014 Hvilken 3"forrør skal det være? Samt insugning? Links?? Og hvis jeg vælger det er de ca 270-280 HK på 95 blyfri?

• #8   26. okt 2014 Og hvilken benzin pumpe taler vi om.

• #9   27. okt 2014 Pumpen er den højtrykspumpe der sidder på topstykket,
    Det billigste forrør man kan få er et fra Ta Technic det koster ca 2800kr, men jeg ved ikke hvor effektiv den er.

Kommentér på:
Tuning til passat TFSI

x